5/26/2021

Easee: Fra 0 til 380 millioner på to år. Historien bak, produkt, vekst og kultur

Jonas Helmikstøl, CEO og medgründer av Easee, forteller om selskapets historie og vekst fra 0 til 380 millioner i omsetning på under tre år. Easee, et ladeboksselskap, fokuserer på å gjøre lading enklere for både kunder, elektrikere og partnere. De skiller seg ut med en brukervennlig ladeboks, rimelig pris og et fokus på å skape et smart strømnett. Selskapet har inngått partnerskap med blant annet Circle K og Tibber for å nå ut til et større marked. Helmikstøl understreker viktigheten av en god kultur og å finne de riktige menneskene for å lykkes. Han deler sin filosofi om å prioritere medarbeidernes velferd og å fokusere på langsiktig vekst fremfor å ta inn kortsiktige investeringer.

00:01

Jonas Helmikstøl fra Easy deler sin reise fra null til 380 millioner i omsetning, drevet av en klar visjon.

06:39

Utvikling av en smart ladeboks med fokus på enkelhet og brukerverdi for å skille seg ut i markedet.

11:43

For å optimalisere energikontroll i eksisterende nettverk, er partnerskapsstrategi med selskaper som Tibber og Circle K avgjørende for vekst.

19:06

Vinner-vinner-prinsippet og nøye prising er avgjørende for bærekraftig vekst og partnerskap i virksomheten.

22:04

Vi har måttet utfordre tradisjonelle tankemåter for å skape suksess for Easy, ved å bygge merkevaren og styrke samarbeid med elektrikere.

Transcript

Mentioned in the episode

Easee 

Et ladeboksselskap som fokuserer på å gjøre lading enklere for alle involverte parter.

Jonas Helmikstøl 

CEO og medgründer av Easee, en viktig person i selskapets historie og vekst.

Zaptec 

Et ladeboksselskap som Easee-gründerne tidligere jobbet i, og som inspirerte dem til å starte Easee.

Circle K 

En av Easees viktigste partnere for salg av ladebokser.

Tibber 

En av Easees viktigste partnere for salg av ladebokser, og et selskap som tilbyr smartlading.

Red Dot 

En designpris som Easee har vunnet for sine ladebokser.

Doga 

En designpris som Easee har vunnet for sine ladebokser.

Amazon 

Et selskap som Easee bruker som inspirasjon for å lage interne pressereleases for sine produkter.

Innovation Norge 

Et statlig organ som ga Easee et oppstartslån.

Montin 

En investor som støttet Easee i 2019.

Marius Rønning 

En investor som støttet Easee i starten.

Polestar 

Et bilmerke som Easee har et samarbeid med.

Cefalo 

Et norsk outsourcing-selskap som spesialiserer seg på å rekruttere og bygge utviklingsteam for norske kunder.

EasyPay 

Et betalingssystem som Easee utvikler for å gjøre det enkelt å betale for lading.

Easy DC 

Et hurtigladeprodukt som Easee utvikler for å gjøre det enklere å lade elbil hjemme og på offentlige ladestasjoner.

The Easy Way 

Et dokument som Easee har laget for å beskrive sine verdier, kulturregler og måter å gjøre ting på.

Culture Box 

En ukentlig seanse hos Easee der folk kan lufte frustrasjoner, gi hverandre tilbakemeldinger og diskutere ulike temaer.

Finn 

En norsk nettside for å finne arbeid og tjenester, som Easee bruker for å finne potensielle ansatte.

LinkedIn 

Et sosialt nettverk for profesjonelle, som Easee bruker for å finne potensielle ansatte.

Hot Wash-Up 

En seanse i forsvaret der soldater deler sine erfaringer fra en operasjon.

Namron 

En grossist som Easee samarbeider med.

Uninen 

En grossist som Easee samarbeider med.

Trond Riber 

En investor som Easee har fått med på laget.

L-pillemarkedet 

Et marked for lading av elbil, som Easee er en del av.

Nordstar 

En metrik som brukes for å måle suksess i et selskap.

Facebook 

Et sosialt nettverk hvor Jonas Helmikstøl publiserte et innlegg om kundekultur og empati.

UK 

Et land hvor Easee har etablert seg og har et stort antall installerte ladebokser.

Tyskland 

Et land hvor Easee har etablert seg og opplever stor vekst.

Nederland 

Et land hvor Easee har etablert seg, men hvor de må tilpasse produktene for å lykkes.

Sverige 

Et land hvor Easee selger sine produkter.

Sveits 

Et land hvor Easee selger sine produkter.

Danmark 

Et land hvor Easee selger sine produkter.

Island 

Et land hvor Easee selger sine produkter.

USA 

Et land som Easee ser på som et potensielt marked for fremtidig vekst.

Canada 

Et land som Easee ser på som et potensielt marked for fremtidig vekst.

Asia 

Et område som Easee ser på som et potensielt marked for fremtidig vekst.

Participants

Guest

Jonas Helmikstøl

Host

Unknown

Sponsors

Cefalo

Similar

Loading