Yara Paoli om hvordan vokse fra noen tusen til 70 millioner månedlige brukere

Yara Paoli, tidligere ansatt i Skyscanner, diskuterer sin erfaring med å bygge vekstkultur i selskaper. Hun fremhever viktigheten av å oppnå produktmarkedstilpasning, ha empati og prioritere eksperimentering. Paoli deler sin kunnskap om veksthacking, som hun mener er en essensiell strategi for både start-ups og store selskaper. Hun anbefaler å fokusere på vekstkultur, strukturere utviklingsteam og bygge verktøy for å forbedre vekst på skala.

00:01

Eksperten diskuterer sin reise fra psykologi til digital markedsføring og hvordan han bidro til Skyscanners suksess.

07:48

For å oppnå produktmarkedsfitt er det avgjørende å fokusere på både kundeanskaffelse og retensjon gjennom strategisk arbeid og analyse.

14:38

Investering etter å ha definert produktmarkedet er essensielt, med HubSpot som et fremragende eksempel på vellykket utvikling.

18:58

Empati er essensielt for bærekraftig suksess i virksomheter, og fremmer kreativ problemløsning og samarbeid mellom team.

23:25

Vekst krever felles eierskap og en eksperimentell kultur som bør omfavnes av hele selskapet, ikke bare vekstteamet.

Transkript

Nevnt i episoden

Skyscanner 

En flysøkemotor med over 60 millioner brukere per måned og over 60 millioner nedlastinger av appen.

Padova Universitetet 

Et prestisjetungt universitet i Italia hvor Paoli studerte psykologi.

HubSpot 

Et selskap som har bygd en sterk vekstmetodologi og har vært vellykket i å vokse sin brukerbase.

Brian Balfour 

En vekstekspert som har ledet teamet i utvikling av HubSpot Sales og HubSpot CRM.

Reforge 

Et kurs som Brian Balfour er involvert i, som fokuserer på best practices innen vekst.

Typeform 

Et verktøy som HubSpot har integrert med for å generere viral trafikk.

Cefalo 

Et norsk outsourcing-selskap som rekrutterer og bygger langsiktige utviklingsteam.

Bangladesh 

Et land hvor Cefalo rekrutterer seniorutviklere.

Sean Ellis 

En vekstekspert som ofte snakker om North Star metric.

MarTech 

Et område som omhandler markedsføringsteknologi.

AAR 

En forkortelse for Acquisition, Activation, Retention, Revenue and Referrals, en modell for å vurdere interne målinger.

Nordstar-metrikk 

En måling som brukes til å veilede ansatte i å velge hvilke ideer som er mest lovende.

Deltakere

Host

Lukas

Guest

Yara Paoli

Sponsorer

Cefalo

Lignende

Laster