Hvordan hente 115 millioner kroner fra Atomico. Med Strise-gründer Marit Rødevand.

Marit Rødevand, medgründer og daglig leder i Strize, deler sin reise fra et forskningsprosjekt på NTNU til å hente 118 millioner kroner fra Atomico. Strize automatiserer antihvitvaskingsprosesser ved hjelp av kunstig intelligens, og har vokst fra å ha en pilotkunde i Trondheim, BN Bank, til å ha kunder i hele Norden, inkludert Sparebanken Vest og Vipps Mobile Pay. Marit forteller om viktigheten av å ha en sterk markedsføringsstrategi, og hvordan Strize har brukt The Laundry-podcasten til å bygge merkevarebevissthet og tillit i bransjen. Hun deler også sine tanker om Atomicos investering og hvordan de ser på Strizes potensiale. Marit fremhever også viktigheten av å ha et fokusert team og å optimalisere kultur og målsettinger for å oppnå effektivitet.

00:01

Marit Rødevand fra Sprice diskuterer automatisering av antivitvaskprosesser og betydningen av innholdsmarkedsføring gjennom podcasting.

06:15

Innovasjon i bank- og finansbransjen: hvordan vi utviklet teknologi for å bekjempe hvitvasking og forbedre arbeidsprosesser.

12:01

Fysisk nærhet og personlig møte med kunder har blitt viktigere etter covid, samt hvordan kommersialisering av forskning skjer.

16:20

Strize har utviklet seg fra en NTNU-spin-off til en anerkjent aktør innen antivitvask, med fokus på innovativ markedsføring.

24:12

Podkasten "The Laundry" fikk raskt suksess takket være grundig forberedelse, dedikert innsats og effektiv distribusjon på sosiale medier.

Transkript

Mentioned in the episode

Strize 

Et selskap som automatiserer antihvitvaskingsprosesser ved hjelp av kunstig intelligens.

Atomico 

Et ventureselskap som investerte 118 millioner kroner i Strize.

NTNU 

Et universitet hvor Strize ble grunnlagt som et forskningsprosjekt.

The Laundry 

En podcast som Strize bruker for å bygge merkevarebevissthet og tillit i bransjen.

BN Bank 

Strizes første kunde, en bank i Trondheim.

Sparebanken Vest 

En bank som er kunde hos Strize.

Vipps Mobile Pay 

En mobilbetalingstjeneste som er kunde hos Strize.

Sparebank 1 Alliansen 

En gruppe banker som er kunder hos Strize.

DNB 

En stor bank som Strize ønsker å ha som kunde.

Tietoevry 

En stor IT-konsulent som er en konkurrent til Strize.

McKinsey 

En konsulentbedrift som en tidligere gjest på The Laundry-podcasten jobbet for.

Sondo 

En norsk ventureinvestor som er en av Strizes største investorer.

Kjetil Holmefjord 

En partner i Sondo.

Henrik Sørensen 

En partner i Sondo.

Atle Brekke 

En partner i Sondo.

Cefalo 

En sponsor som tilbyr outsourcing-tjenester for utviklere.

Bangladesh 

Et land der Cefalo rekrutterer utviklere.

Netflix 

Et strømmetjeneste selskap som har en sterk rekrutteringskultur, som Marit refererer til.

Erin Meyer 

En forfatter som har skrevet en bok om Netflix' rekrutteringskultur.

No Rules Rules 

En bok av Erin Meyer som handler om Netflix' rekrutteringskultur.

Pitch 

En startup i Berlin som lager presentasjonsverktøy.

Google Cloud 

En skytjenesteleverandør som en av Strizes ansatte tidligere jobbet for.

KY Ski 

En årlig skitur som Strize arrangerer.

Slush 

En årlig startup-konferanse.

LinkedIn 

En sosial plattform for profesjonelle, som Strize bruker for å finne kandidater og promotere podcasten.

Spotify 

En strømmetjeneste for musikk og podcaster.

TikTok 

En sosial plattform for korte videoer.

YouTube 

En plattform for å se videoer.

Participants

Guest

Marit Rødevand

Host

Unknown

Sponsors

Cefalo

Lignende

Lastar