7/9/2019
(Reprise) Adrian Søbyskogen: Slik gikk jeg fra 0 til 10 millioner i omsetning i et allerede fullt marked
Adrian Søbyskogen, gründer av markedsføringsbyrået CompEdge, forteller om sin reise fra 0 til 10 millioner i omsetning på ett år i et allerede mettet marked. Han fokuserer på inbound marketing, hvor målet er å skape gode følelser og bli husket av potensielle kunder. Han deler sin historie om oppvekst med en alkoholikermor, og hvordan han droppet ut av skolen for å bli selger. Han snakker om suksessene sine i Gartner og DocuMaster, før han grunnla CompEdge, hvor han bruker LinkedIn-serien «Norges råeste» for å vise frem sine metoder og bygge et personal brand. Han mener at norske oppstartsselskaper er for dårlige på salg og at det å bli husket er viktigere enn å selge umiddelbart. Han deler tips om inbound marketing og salg, og understreker viktigheten av å stille gode spørsmål og forstå den personlige verdien for den som tar en beslutning.
Transkript
Nemnt i episoden
Adrian Søby Skogen
Gründer av markedsføringsbyrået CompEdge, er gjesten i podcasten.
CompEdge
Markedsføringsbyrået Adrian Søbyskogen grunnla.
Sosiale medier-plattform hvor Adrian Søbyskogen har en videoserie kalt 'Norges råeste'.
Norges råeste
Adrian Søbyskogens videoserie på LinkedIn hvor han viser frem metoder og bygger et personal brand.
Inbound marketing
Markedsføringsmetode som fokuserer på å skape gode følelser og bli husket av potensielle kunder.
Gartner
Analyse-selskap hvor Adrian Søbyskogen jobbet i to år i London.
DocuMaster
Dokumentasjonsforvaltningsselskap hvor Adrian Søbyskogen jobbet i to og et halvt år.
Telenor
Telekommunikasjonsselskap Adrian Søbyskogen jobbet med som konsulent.
Finn
Jobbannonseplattform hvor Adrian Søbyskogen publiserte stillingsannonse for en 'ninja marketer'.
YouTube
Videoplattform hvor Adrian Søbyskogens videoserie 'Norges råeste' blir sponset.
Gary Vaynerchuk
Person som bygger brander rundt seg selv og det de driver med, nevnt som eksempel på personal branding.
Sosiale medier-plattform nevnt som et verktøy for inbound marketing.
Sosiale medier-plattform nevnt som et verktøy for inbound marketing.
Handelshøyskolen BI
Høyskole som Adrian Søbyskogen bruker som eksempel på å skape interesse for å ta kontakt.
Runar Hansen
Person Adrian Søbyskogen bruker som eksempel på å skape interesse for å ta kontakt.
Jonas
Adrian Søbyskogens partner nevnt i forbindelse med å skape interesse for å ta kontakt.
Cefalo
Norsk outsourcing-selskap som spesialiserer seg på å rekruttere og bygge langsiktig utviklingsteam i Bangladesh, nevnt som sponsor.
Bangladesh
Land Cefalo rekrutterer utviklere fra.
Stepstone
Jobbportal Adrian Søbyskogen jobbet i som lærling.
Finnjobb
Jobbportal som Stepstone var en konkurrent til, nevnt som sammenligning.
Rema 1000
Matvarekjede nevnt som sammenligning for Stepstone-lærlingplass.
Microsoft
Teknologiselskap nevnt som eksempel på IT-kontrakter Gartner gir råd om.
Oracle
Teknologiselskap nevnt som eksempel på IT-kontrakter Gartner gir råd om.
SharePoint
Programvare som DocuMaster kan koble seg på, nevnt som eksempel.
Mastercard
Kredittkort Adrian Søbyskogen brukte da han flyttet til Norge etter Gartner.
Høyskolen Kristiania
Høyskole hvor Jan Kåre Baumann er høyskolelektor, nevnt i forbindelse med skolesystemet.
Jan Kåre Baumann
Høyskolelektor på Høyskolen Kristiania, nevnt i forbindelse med skolesystemet.
Nicolai Winther
Person som har transkribert podcasten.
Deltakarar
Host
Lukas
Guest
Adrian Søby Skogen
Sponsorar
Cefalo