8/22/2018
Adrian Søbyskogen (26): Slik gikk jeg fra 0 til 10 millioner i omsetning på ett år, i et allerede fullt marked
Adrian Søby Skogen, gründeren bak CompEdge, deler sin historie om å bygge et vellykket markedsføringsbyrå. Han snakker om sin oppvekst, sine tidligere jobber, og hvordan han har lykkes i å bryte gjennom i et allerede mettet marked. Adrian fremhever viktigheten av differensiering, inbound marketing og å skape gode følelser hos målgruppen. Han deler også sine tanker om den norske gründerkulturen og behovet for bedre salgskompetanse.
Transkript
Nemnt i episoden
Adrian Søby Skogen
Gründeren bak CompEdge, deltar i podcasten og deler sin historie om å bygge et vellykket markedsføringsbyrå.
CompEdge
Adrian Søby Skogens markedsføringsbyrå, som fokuserer på inbound marketing og å skape gode følelser hos målgruppen.
En sosial media-plattform som Adrian har brukt til å bygge sin personlige merkevare og nå ut til potensielle kunder.
Norges råeste
En videoserie på LinkedIn som Adrian og CompEdge lager for å vise oppturer og nedturer i byråets vekst.
IMA Marketing
En nyere form for markedsføring som Adrian og CompEdge bruker, basert på å skape gode følelser og være alt for noen.
Stepstone
En jobbportal der Adrian jobbet som lærling og lærte om salg og employer branding.
Gartner
Et analyse-selskap der Adrian jobbet i London og lærte om social selling og LinkedIn.
DocuMaster
Et dokumentasjonsforvaltningsselskap der Adrian jobbet med salg og bygde opp en salgsorganisasjon.
Telenor
Et telekommunikasjonsselskap som Adrian jobbet med som konsulent og lærte om møteboking og god salgsaktivitet.
Gary Vaynerchuk
En kjent gründer og markedsfører som er kjent for å bygge en sterk personlig merkevare.
Jan Kåre Baumann
Høyskolelektor på Høyskolen Kristiania, som deltok i en podcast med Adrian og snakket om skolesystemet og markedsføring.
Høyskolen Kristiania
En høyskole der Jan Kåre Baumann jobber som høyskolelektor.
Finn
En norsk jobbportal der Adrian la ut en stillingsannonse for en ninja marketer.
YouTube
En videodelingsplattform der Adrian og CompEdge publiserer sine videoserier.
En sosial media-plattform som Adrian nevner som viktig for å nå ut til potensielle kunder.
En sosial media-plattform som Adrian nevner som viktig for å nå ut til potensielle kunder.
Handelshøyskolen BI
En handelshøyskole som Adrian og CompEdge har jobbet med og laget en video om.
Runar Hansen
En person som Adrian nevner som eksempel på en potensiell møteplass i en podcast-episode.
Jonas
En partner av Adrian i CompEdge, som deltok i videoen om Handelshøyskolen BI.
Cefalo
En norsk outsourcing-selskap som spesialiserer seg på rekruttering og bygging av utviklingsteam i Bangladesh.
Bangladesh
Et land der Cefalo rekrutterer og bygger utviklingsteam for norske kunder.
Microsoft
Et teknologiselskap som Adrian nevner i forbindelse med Gartner's tjenester.
Oracle
Et teknologiselskap som Adrian nevner i forbindelse med Gartner's tjenester.
SharePoint
Et programvareprodukt for dokumentforvaltning som Adrian nevner i forbindelse med DocuMaster.
Hake Brygge
Et område i Oslo der mange ventureselskaper holder til.
Sørlandsparken
Et forretningssenter i Sør-Norge der Telenor har forhandlere.
Alta
En by i Nord-Norge der Telenor har forhandlere.
Nicolai Winther
Personen som har transkribert podcasten.
Skifter
Tittelen på podcasten der Adrian Søby Skogen er gjest.
Lukas
Personen som intervjuer Adrian Søby Skogen i podcasten.
Deltakarar
guest
Adrian Søby Skogen
host
Lukas
Sponsorar
Cefalo