Du, vi må huske klær. Er strømmen billig nå? Sjekk appen. Jeg lurer på hvor mye strøm vi bruker på en dag, ja. Sjekk appen da vel? Hvilken app? Fortum-appen. Fortum-appen gir deg oversikt og trygghet. Kanskje det er derfor vi er Nordens mest valgte.
Ny episode av Avhørt, ute nå, hvor Jonny Brenna møter en ekte norsk fotballhuligen. Det er skogsfighting, det er mer ekte slossing enn hva som var på kersomstiden. Det er ordentlig slossing, det er ordentlig fighter, som foregår da myevis for befolkningen. Hør Avhørt gratis på podplay.no
En podkast fra Podplay.
Da sitter vi trygt og godt her i studio. Ingen av oss har tatt av øren siste uka. Nei, vi har kommet oss unna. Vi veier litt mer enn halvannen kilo også, da, Geir. Jo, jo, men vi har jo lest mye om øreneangrep denne uka. Det virker jo som det har blitt en trend. Jeg hørte en podcast om det en gang, at det er en sånn myte at en ørn har tatt
en jente opp i Nord-Norge, så han fant den langt oppi skaven der. Ja, det var visst bare tull. Ja, for det var en ekspert her som sa at en ørn greier ikke å løfte noe som er så tungt aldri i verden. Aldri i hverdag. Det er jo filmer av ørn som løfter og eter rev og rådyrkalver og alt mulig. Noen unge veier to kilo. To og en halv, tre kilo. Men du har jo, ja, det eneste ørn vi er glad i, er jo... Øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø
Det har vært glad hele livet, det. Hele livet. Ikke så jævlig begeistret for fjerikre, altså. Men du? Har du spist mye ørn? Nei, jeg har ikke det. Men du, har ikke vi en bilpodcast?
Du har jo vært ute og kjørt Mercedes-Benz, du. Du kiltet meg litt på pungen utenfor her og sa at nå skal jeg komme en teaser, ser du. Det var jo radioen min her i morgenklubben, så var vi jo hjemme hos Greir i Porsgrunn. Forsgrunn, det? Ja, forrige uke dette her da. Og da var det så hysterisk fint værst, så tenkte jeg, nå triller vi ut stjernevogna.
Kjørte du brukes og firma-bil? Ja, brukes og firma-bil og kom meg til Sandefjord hvor de har 98 Super. Tok du ferger eller kjørte du rundt? Kjørte rundt. Det er koselig. Satt jeg alene der og hørte på interessante ting på radioen. Helt til du kommer i tunnel. Da hører du ikke noe.
Nei, radioen virker, men det er litt for mye støy utenfor. Ja, det bruker noe jævlig med kabler inn i sånne tunneler. Så jeg har jo kommet til den konklusjonen. Jeg synes jo det er en koselig bil. Jeg har jo ikke brukt den så mye i det siste. Men noe har jeg liksom tråkket litt rundt med. Men det er litt sånn to timers tur kan vi kjøre. To, kanskje tre, men det er ikke noe sånn mer enn det. Og så synes jeg det er koseligst i rundt åtte.
Fordi jeg kjørte i 130, så bare blasser og blåser. Men er den bilen mye, er den grei når du har taket opp, eller? Eller bråker du like mye? Nei, det bråker jo ikke like mye, nei, men det er jo ikke poppetett. Nei, det er ikke det. Det er ikke noe Rolls-Royce drophead convertible, nei. Nei, det er ikke det, nei. Som går automatisk ned og tetter, så du kan kjøre i automat. Nei, vi er ikke der. Hadde du gjort det, hadde du tørt det noen gang? Kjøre i sånn stofftag, jeg vet aldri hva det er.
Ja, det hadde jeg tørt. Du har kjørt og gikk begge veier da? Bilen gikk begge veier, gikk som bare det, men jeg hadde jo en lang seanse her hvor jeg drev og snakket om den vinduespuss-motoren som endelig virka. Ja, nå har du fått fiksa. Ja, den fikk jeg fiksa, men den, nå trengte jeg jo ikke det, men den virka ikke mer. Hvorfor hva da? Det er gass av her, det kan være da. Er det ikke strøm på den? Har du sjekket relle nå da?
Det er ikke masse vann i relje igjen. Nei, nei, nei. Nå har jeg jo fått deksel over relje og sånt. Det var ikke noe som gjorde det sånn som i gamle da på radostyrtebiler, at det tredde sånn dong ut av passereboden, og så tok strips rundt. Har du gjort det på relje? Nei, jeg har ikke det, men jeg sitter med en original skjerm over slik det skal gjøres. For det er det som jeg har hørt på alle episoderne våre. Geir har en SL som han har. Der er det sånn at relje til vinduesviskemotoren sitter aktivt.
Det er som å monte dere sikringskap hjemme akkurat i nedløpet til takeren. Det er helt dustete. Ja, det er ordentlig dustete. Det er Hitler sin hevn, vet du. SL-en er fin å se på. Han skal faen ikke få viske av vinduene. Nei, nei, nei. Her skal han ikke få se mer enn høyst nødvendig. Men det er jo litt greit. For spyleren virker.
Ja, sånn at du får det av vinduet igjen når det er tørt. Nemlig, og når du kjører i 120-130 kilometer, eller 110 er det vel bare lov til å kjøre da. Men da klasker insekta godt, selv om det er sent på høsten, så er det noen som har overlevd. Det er det nye sporten, vet du. Hvor mange kvaler av etter glasserute greier du å få dekt en veps med? Ja, det ser farlig kult ut. Så det kommer noen sånne ruker i frontruta, det er jo greit å få puset av vekk noe av det, men det gjorde jeg ikke da.
Men det er jo det som er litt koselig med gammel bil, er jo at det skal ikke være helt i orden. Når du har en gammel hytte, så skal det alltid være en list eller noe du skal skru på, spikere, snekkere, sjekk,
tette, det skal være noe å drive med hele tiden, og den dagen en veteranbil er ferdig, da kan du bare selge den, det er ikke noe moro mer da. Jo, men jeg tror at den er delt som en gane, den der meningen der, for noen også liker å ha en bil som bare virker, men vi synes det er gøy at det er noe som ikke er helt tippt opp. Ja, det skal virke
å gå og kjøre, for den er jo fin å kjøre. Nei, nei, nei. Mer enn nok. Det folk glemmer er at en Vetteland-bil er sånn at den går ikke litt hele tiden. Så er den akkurat så bra som når den var ny. Den var dårlig for 50 år siden også, ikke sant? Men vi tror at det var en ny bil som en ny bil er nå da. Men da er det jo ikke en ny bil som det er sånn nå.
Denne her er altså 53 år gammel, så noe svinn må du regne med. Ja da, det er jo sånn det er. Nei, men du har i hvert fall kommet deg fram og tilbake til Telemarks dype skoger og fikk hatt radiosending med dine glade kollegaer. En fantastisk by, må skryte litt av, synes jeg at jeg kan skryte litt av Porsgrunn her, for det er en sånn by du kjører bare forbi. Er det der de skal bygge deres serveranlegg til Google?
Hvor var det? Det er skjeen. Ja, det er oppe i skjeven der. For meg, vet du, Geir, nå skal jeg erte på meg, akkurat som High-Ace-greiene som vi kan snakke om etterpå. For meg er skjeen og Porsgrunn og Notodden samme sted. Ja, ikke sant? Det er akkurat det du aldri må si når du er der nede. Jeg vet det.
Ja, altså forrige uke reklamerte vi hardt her på podcasten og på Instagramen vår om at det var Cars and Coffee på jobben din. Ja, som vi hadde da på søndag som var. Så var vi jo der oppe. Og det er
lørdag var det jo helt sinnssykt vær, kommer tilbake til, da var det Porschefestival på Rudskogen, men på søndag var det når jeg våknet da, til min store fortvilelse, så var det litt sånn, det var litt sånn yr og litt sånn smådusk, så det var litt sånn, tenkte jeg, og jeg har liksom sagt til de på jobben at, vi har ikke hatt noe Carlsen Coffee der før, så jeg har jo bare blitt forelsket her i plassen, jeg så liksom for meg potensialet, og dem kastet seg på å ville ha Carlsen Coffee, og det gjorde vi jo, så jeg tenkte at, og det er litt sånn det her,
litt høyt... Altså, de forventer jo litt. Hvor kommer det nå, folk? Jeg tenkte, her kan det riske å komme fem biler. Ikke sant? Da blir det mye coffee på vei, da. Ja, jeg tenkte, går jeg meg selv, tenker jeg, hvis jeg skulle på Carlsen Coffee et sted som det ikke har vært før, og hadde liksom planlagt det på lørdagskvelden, og da hadde det regnet, da hadde jeg ikke det, da.
Da hadde det blitt Netflix, ikke sant? Men vi dro jo opp da. Vi tok Porsche ut, og det regna litt. De ble våte og greier. Og vi rigget opp og kokte pølser og lukte porten til garasjen vår på jobben og halvveis opp. Og
Og det kom tre-fire som vi kjenner først. For jeg er en tre-fire stykke på jobben som har... Som har forholdsboka, som du visste kom. Nære venner av kollegaer som har veldig billig sent, som også er felles venner med meg. Så jeg visste at dem kom. Da tenkte jeg, ja, ja. Da har jeg i hvert fall ikke kokt pølse forjeves. Og det er faktisk på den nivåen der da. Du vet jo aldri, ikke sant? Og så bare kom det to til, og jeg tenkte, ja, så kult. Så kom det to porscher som kom fra porschefestivalen dagen før. Trøndere som skulle hjem til Trøndelag, som hadde sett det på Insta og sånn. Og så bare...
åpnet slusene seg, og det var ikke himmelslusene, nei. Det var innkjøringspoten. Da ble det fortsatt et litte hus, men det ble bare rant på med folk. Det var bare
Vi fylte hele plassen der oppe på en søndag morgen eller formiddag med yr. Og det var fullt. Jeg kan sitere, eller i hvert fall lese opp. Det var en Bedford lastebil med lafta trehytte bakpå. Sånn som den som Arnardo så vi i gamle dager. Det var Lamborghini i alle farver. Med trehytte? Nei, ikke med trehytte. Men det var liksom...
Hele spektret da Fra Bedford lastebil til en Lambo Huracan performante liksom Og alt imellom Og unger, og vi hadde Det har vi ikke gjort på Carlsen Coffee Men vi har sånne høytaler Så vi satt en minutt over borten og spilte litt rolig musikk Det ble så god stemning Det er god stemning, og det som er så fint Hvis noen tenker på det å arrangere Og de skal treffe, og det er ikke måter på Det er svære greier Arrangere Carlsen Coffee Du trenger fem brett med cola Ja
Ellers mangler du å ha lyst til å selge Pepsi Max. Og jeg gryte meg bare med pølser. Vi tok ti kroner pølser, ti kroner brusen, vips når du tar det, selvbetjening. Og kjørte på. Det ble sånn suksess. Det der er jo bare å gjenta. Ja, og vet du hva? Det er det vi skal. Jeg kommer til det. Vi har ikke fått noe data enda. Jeg skal ha
et sånt Karlsson-Kåper-treff til oppå jobben før rime legger seg på bakken. Før rimehagen legger seg i torvet. Nei, det var ikke så fort. Men greia er jo at folk begynner jo snart å ta det. Det er jo sånn, folk har jo tatt opp båter siden 19. juli. Ja, høsten har jo vært lang da. Det har jo vært regnende, men det er jo varmt om dagen. Det er jo ikke så kaldt. Men det som er da,
er at når du står der oppe og har Carlsen Coffee, så får du litt sånn, å, nå er det snart over, og det er klokka fem. Da må du bare glede seg til en uke fram i tid. For i morgen, Geir, lørdag, altså, er det Carlsen Coffee igjen. Men denne gangen er det på Dog Yard som vi hadde
I fjor, det er altså da... Da var det på Fornebo, det er det ikke lenger. Nei, det var på Fornebo, det er Dogyard, det er jo kunstgalleri til Johnny Hertz. Det er altså en av de to i Bro, Oslo, som har kunstgalleri. Super bilinteressert han også. Men hadde han flyttet til Økern, høyeblokka på Økern... Ja, den støgge 70-tallslokka. Ja, der det står killitt med sånn skritt i lyset, vet du. Den høye, høye blokka på Økern. Der er det Carson Coffee i morgen, altså lørdag. Ja.
fra, jeg husker ikke, fra formiddagen. For kjørt inn på torvet der, da? Ja, der er det. Det er den gamle parkeringen. Han har atelier i hele den gamle Kiwi-butikken. Åja. På bakkeplan. Ja. Så utenfor han er det jo den gamle Kiwi-butikken. Han gir seg ikke på pris, han. Nei, han gir seg ikke på pris, han. Står motslåget. Så der er det Carlsen Coffee, altså hele morgenen, med musikk og DJ og Fredrik Aasbø kommer, Joachim Vågaard, altså gatebil-
Du, DJ, house-DJen til Gatbyr kommer. Vi skal kose oss der. Og så er det fest som du kan kjøpe billett på på Dogyard etterpå på kvelden. Jeg skal ikke det, for jeg har barn. Og da, jeg skal hjem. Men det er i hvert fall fest, så det holder deg. Den barn du har, den står vel inne i hjørnet der, tenker jeg. Så kommer mor og faren dine og passer de ungene. Jeg tror jeg skal ta det. Nå har det vært 30 helger på rad, så nå tror jeg jeg skal ta det litt. Piano, sånn. Famous last words. Ja, ja, ja.
Nei da, men Carlsen Coffee i morgen da. Og så blir det, følg med, stay tuned. Og har du bilder fra Carlsen Coffee oppe på Fartskriver, send det til meg på Instagram. Jeg trenger det. Og så kommer dere å følge med, og deler når jeg deler neste gang. Skal vi få til så fort som mulig nå, om en måned eller halvannen, før det blir snø. Det er ikke mulig. Men du kommer jo opp på lørdag en tur, eller? Og så ligger han. Det er ikke umulig. Det er ikke umulig det. Det blir ikke Fiat, det blir det ikke. Nei, den skal vi komme tilbake til.
Du har fått tak i noe som, altså du har greid å gjennomføre noe som er nærmest umulig her. Ta oss gjennom det, det er jo reine månedlandinger du har greid å gjennomføre her nå. Det er nesten bedre, ja det er bedre enn månedlandinger, for det, dette her er jo noe som veldig mange kjenner seg ned og sliter med. Og det finnes... Det er ikke impotens. Nei, det finnes glade meldinger, og det finnes hyggelige dager, og jeg kan ikke tenke meg, altså
Da jeg fikk dette brevet, eller denne mailen, tilsendt her på internettapparatet mitt, så smilte jeg fra øre til øre og videresendte den mailen til dere her i redaksjonen, og familien fikk, og alt mulig. Jeg har nemlig fått ettergitt
En parkeringsbot. Dette er følgetongen. Jeg skal ta dere raskt gjennom dette her. Morja mi var på sykehuset på Loisenberg, skiftet hofte i vinter. Og jeg var oppe og besøkte henne og hjelpet og ordnet opp. Der er en liten parkeringsplass på utsida. Dette har jeg brent meg på før, for jeg trodde det var sånn at de filmet skiltene når du kjørte inn. Ja, sånn kameraparkeri. Kameraparkeri? Ja. Ah!
Nei, det var ikke der. Så da fikk jeg ei. Så jeg har fått en bot, så nå har jeg vært dritflink med å betale for meg når jeg har vært der oppe de gangene. Og det er jo en litt annen diskusjon hvorfor det skal koste penger å stå på parkert på et sykehus, for det er ingen som drar dit for mor og skyld. Men det er jo noe annet. Nei, det er jo sant. Men også synes jeg det er veldig rart at ikke kommunen håndterer de plassene, og ikke et privat
Det er da Solberg som var statsminister, vet du. Hadde det vært Jonas Gahr Støre, så hadde jo han vært i disse plasser. Det var i og for seg unna han. Men så får jeg da, så kommer jeg ut i bilen min, der står det en og skriver bort. Var han der i fysisk form når du kom ut? Han var der, og han fikk
beskjed av undertegn om at han var der, og hva slags side av den boten han og jeg befant oss. Ja, dere var ikke enige, dere? Vi var overhodet ikke enige. For parkeringen der var, altså, jeg betalte inn på appen min, og så at jeg hadde gjort opp for meg å betalt, og jeg kunne stå der en stund, og da kan du snurre på hjulene hvis det tar lenger tid, ikke sant? Ja, ja, for dette er Easy Park-appen du har, den rosa, deilige. Ja, og
Og så står han der i kødden og skriver Nei, det var tre meter unna Var et annet parkeringsselskap Nei, fy faen Sånn rett ved siden av liksom Tre meter unna Ja, dette husker jeg du sa, vet du GPSen slo jo inn på det øverste som kom opp Da ga det ikke jeg forsker på det For det var ikke noe skilt der vi stod Ja, jeg kjenner det koker Det kokte Og så får jeg båt Ja, ja, ja Og så får jeg Og jeg klagte på den samme dagen med en gang Dette går ikke Du
bildedokumentasjon og alt. Og så... Tok dere bilder av hverandre og holdt på med bilen foran og bak og hudet og skiltet opp og ned? Han forsvant forholdsvis fort etter at han hadde fått beskjed om hvor skapet skulle stå. Men i hvert fall så sender jeg inn bilder og hva jeg mener om akkurat det der. Og så får jeg da avslag fra parkingsselskapet. Nei, men det er greit, skriver jeg. Da møtte
Da går denne til parkeringsklagenemnda. For det går han. Det kan jobbe der, da. Formann i parkeringsklagenemnda. Han er døv, ass. Dette var i... Jeg vet ikke om han er så døv, skjønner jeg. Nei, kanskje det er den kongetypen? Dette var i februar. Og forrige uke fikk jeg beskjed. Så det er noe behandlingstid der. Det er spørsmål om svangerskap, dette. De spekulerer i at du...
betaler, for det er ikke rarere bot, altså det er en god tre liter liksom, eller to litt ikke så gode. Men det er prinsippet, når de ligger i buskene og venter på at du skal gjøre noe galt. Og så sier de, hei, vi følger bare ordre og sånn, men det sa de i 45 år, det holdt ikke da, eller? Nei.
De nytter ikke å si, det er han med barten som bestemte dette her da, når du kommer til Narvik. Det hjelper ikke. Man må bruke huet selv. Ha masse jobbemøter og livet, rev av andre. Men dette her er jo, de spekulerer jo, og det er også hvis du
oppdager noen, det fikk jeg høre av en som jobber med parkeringsgreier. Insight-info. Hvis du oppdager en som sitter i bilen og venter, for de skal bare kjøre rundturer og ta stikkprøver, men de sitter jo i biler sine i nærheten av de der og løper ut så fort det går med en ny bil. De vet jo hvor folk går i fellene. Og det har jo blitt bevist at de har jo en køtt
selv om de nekter på det. De har en provisjon av hver bot de skriver. Men det nytter å klage, så for deg som sitter motløst der med en bot som du mener er urettferdig, så send den inn, så blir den i hvert fall behandlet. Om det tar litt tid, det får du bare leve med. Ja, men dette er jo, jeg synes du er... Det er glasak. Ja, dette er til etterfølgelse. Og har du fått bot, så får guttskyld ikke ta noe av ruta. Nei.
Vi har jo ut her på... Vi delte jo på Instagram. Det var en bilannonse. Det er ikke så ofte vi gjør det. Men det var vår gode veninde, metrologen og TV-solsynet Eli Kari Engedal, som skulle selge sin 2CV. Ja, det er ikke bare hun som kan ordne. Så det blir sol på Karlsson Coffee, men hun får vår hjelp og støtte.
støtte, altså. Nemlig, og egentlig hadde da en Citroen 2CV, den har jo i sin tid også vært kåret til ukas drittbil. Ja. Og med god grunn, den ble jo i sin tid ikke typegodkjent i Sverige engang. Ja, det blir litt sånn. Altså, de fikk lov å bygge hva de ville selv, men ikke 2CV. Nei, men det er liksom sånn at vi snakker om ukas drittbiler, og så gikk vi dem etterpå. Det blir litt som han tomsette broren som sikk
De har laget faenskap i bursdager. Man er glad i det også. Men 2CV, ja. Og den var... Og jubileums... Det var den lilla med sånn svart dør. Hva het den igjen? Dolly, tror jeg. For det var både den store motoren med en hest mer. Nei, det var ikke noe stor. Jeg husker det til meg. Det var noe sånn en hest mer og greier. Så da var det 11 eller...
Men det var i hvert fall en 2CV, og hun hadde jo blitt kvitt, hun hadde mistet parkingsplassen sin i Bergen, og ville blitt kvitt bilen. Og hun brukeren har ikke brukt den så mye, såpass god kjennskap har jeg til det der. Men den var EU-godkjent, matt og fin i lakken, så denne gikk da til en lykkelig eier. Den kostet han nå dobbelt så mye som han kostet han ny. Så noe lønner seg å ta vare på og kjøpe, og så...
Det er jo en grunn til at det ikke er så mange i NRM. Er det noen av lyttrene våre som vet, det skal vi ta bilder og legge ut på Instagram, er det noen som vet at du har sittrøngtatuering på kroppen din, tror du? Det tror jeg faktisk ingen har. Geir, altså da, for dere nye innvide igjen, da, som, altså,
reise, nei, Palme ved reisen slutt, altså den NRK-serien der du og Rune Gokstad skulle kjøre en sitterøyng til sitt siste hvilested nede i Frankrike, sneilegymvaskernes land. Høgger i Nise. Der ville du forevige det med to og en halv kilo marsupan rett i grevet og en sitterøyng-tatuering. På leggen. Det var en slitsom tur når jeg ser den TV-serien. Anbefaler alle å se på det. Ja, gjør det. Ligger på NRK-spilleren hvis du...
kjeder er glug i jævla en dag, så kan du gå inn og se på det. Det er for å si Geir i selve definisjonen, mett av daga. Jeg husker jo da i gamle dager hvor vi hadde hytte på Krokskogen, oppe for Hønefoss, Oslo-Hønefoss, oppover den veien. Og da var det jo litt
altså veien snirkla seg rundt oppi der, det var ikke sånne veldig gode veier og vi brukte en god par to og en halv time til hytta eller noe sånt men når vi kom
vi kom, og det hadde vært altså en som var helt forferdelig det var når det var Sandviken-Sundvollen veteranbiløp hvor det var bare, og da var det ikke sånne det var ikke 67 kammer og det altså sånn som det er nå, da var det sånne med tre felger og sånne brass cars og bremsene var bare sånne
klyper rundt mellomaksjeren. Og de tror vi kom opp... Altså, vi brukte jo flere dager hjem, for det stod jo kokte sånne veteranbiler oppover hele greia der. Og vi fikk jo aldri taime av det at det var Sandviken-Sundvolden. Men...
når du da helgen etter kom, og det var to CV-treff på samme strekka så ble jo ikke køen noe særlig kort av det da med sånne prompere som lå oppover der, de skulle gjerne ha med seg hele familien og blomsterkasser og du veiden, vi tar det som en tur ja to CV, altså det er, altså Eli Kari gratulerer som egen for at du fikk solgt den såpass kjapt og jeg vet ikke, vi har vel noe særlig mer å si om det, det er ikke vår favorittbil, du er kanskje litt glad i den du
Jeg synes det er like gul med den paraplegiringen på de gamle der. Den er ankret i radiatoren, så når du skifter radiatorbåndet så må du få en til å gå foran og gire i ad. Nei, jeg har ikke sittet i en sånn i gang en gang. Det er jernseng, ass.
Altså, nå, Geir, vi er... Jeg må bare tømme meg litt. Ja, nå ryker du panna. Nå er du fint. Nei, for at folk har jo vært på oss hele vårt podcastliv om at vi må få oss Instagram, TikTok og Facebook og faen sånt. Vi er ikke vi på en god del. Vi kan oppsummere. Vi er på Instagram. Der synes jeg vi har gjort en formidabel jobb. Der har vi kommunikasjon med våre lyttere. Og så er det oppe
opprettet en eller annen sånn Facebook som er oss. Nei, det er oss. Men jeg tror det skjer når du lager Instagram og får nok følgere, så blir det en sånn Facebook-side. Der er vi aldri. Jeg får sånne forespørsler hele tiden. Drit å dra, der er jeg ikke. For bare sinte damer som synes jeg snakker mye på deg, og det har jeg jo rett i. Men hun er jo, hun er der. Det er jo eneste. Hun har vært ukans lytterhusgru. Og så er det... Nå må jeg sjekke om vi har det. Ja, vi har det. Jeg kan vise deg et på.
Og så ville jo folk at vi skulle på YouTube. Det har vi gjort. Vi har laget sju Geirs Garage i sommer. YouTube, gå inn og se på det. Det er ikke så mye nytt enda. Det kommer mer. Det er bare en liten start. Sju små episoder der. Men Geir, så har jeg vært og lekt litt med tanken på en TikTok-konto. Ja. At vi skal ha til en TikTok-konto. Jeg føler liksom at det er godt. Tiden har liksom gått fra oss litt. Ja, ja, ja. Men TikTok, altså. Men så er det...
så er jeg inn på TikTok. Jeg har jo gode venner som er store TikTok-profiler, som jeg liker godt, og som er oppegående folk. Men, men Geir, det store majoriteten, jeg føler at TikTok for meg, det jeg ser der inne, det er rett og slett
psykiatrisk pasienter som har fått et talerør. Det er helt på grensen at det blir fratatt telefonen sin, men det ble det ikke. Så da sitter du live hele døgnet. Og jeg sitter og ser på de folkene som sitter der. Det er en som går live, sender live, og så er det to som er på, og så kommer det og deler skjermen seg opp i ruter. Og der sitter den ene pasienten etter den andre og babler om...
Alt mellom himmel og jord. Hvor lenge sitter du og ser på sånne? Jeg sitter og ser på sånne innimellom. Du ser dritlegge på det. Det er jo fascinerende. Det er som å se på en henrettelse. Man må jo se på det, selv om man er mot dødsstraff. Så ser du jo på det. Det er sitt.
og sirkler i sin egen ellendighet og lager en og oppenbaring hvor er foreldre oppe i alt dette? altså jeg er ikke foreldre du har ikke foreldre når du er 55 år gammel slik som sitter der og snakker om liv det hadde vært fint hvis morre hadde kommet inn i bakgrunnen
Randolf Nål, er du opp? Jeg tror morra låst ned i kjelleren, altså, når jeg ser den lønnsa folk her. Så du er mot... Nei, jeg er ikke mot noen ting, men jeg sier, er vi enige at TikTok er... Og så sier dem som jeg kjenner da, faen, jeg kan jo ikke lage oss en problem, folk tror vi er et surrur. Men så er
så er det jo sånn da, vet du. Det her har du jo inne på igjen, hvor lenge ser du på det? For da sa det ene mennesket da, at du vet at det kommer mer opp av det du allerede har sett på. Nemlig. Ikke sant? Algorithmen da, fucker opp da. Ja, så du får bare sånne tomsinger, du. Ja.
Jeg får tomsinger, og så får jeg folk som har sett uforklarlige ting. Jeg får asylle snømenn og folk som er i bunkers og ser spøkelser og sånn. Det er de to tingene jeg får. Men jeg er faen ikke sikker på hva jeg synes er skummelest. Jeg tror egentlig det er de norske voksne folkene som sitter her og sitter i bar overkropp og smører seg med ketchup og surukler hele døgnet.
TikTok, det er jeg ikke helt fortrolig med. Er det tegn på at du har blitt for gammel? Muligens. Skal vi ha TikTok-konto? Aldri vær det.
Og rett fra dilemma skal vi lage TikTok til dilemma til deg, Geir! Er du klar, da? Jeg trodde du hadde glemt denne spalten, men jeg er stålset meg. Det er som en liten smågottpose som ligger inni sinneskapet vår gnager. Det må gå åpnet! Bare venter på å bli åpnet. Du, alltid...
Ha i all gode på fangen når du drikker alkoholinhold i drikket, eller begynne å røyke? Åh! Jeg har jo røyka i sånn tid, og jeg er veldig glad for at jeg har sluttet å røyke, og jeg har heller ikke så veldig lyst på røyk.
Men det er noe annet til den historien jeg heller ikke har lyst på. Og så... Det sier vi ikke har video, at vi ikke har GoPro-kamera på da, for nå jobber du aldri mer enn å rike alkohol. Å røyke. Vi har gode løpåfagene. Men
det er folk som klarer seg med en røykommendant, og det nevnte ikke regelverket her noen ting om, så eller bare festrøyke, og kanskje bare på 17. mai, eller en sigar på nyttsaften. Jeg går for røyken! Det blir røyken, jeg gør! Det blir røyken. Blir det palmal uten filter, eller? Hva som helst, bare jeg slipper det andre alternativet. Rappetippa-papapapam, Billemass.
Du etterlyser jo stadig vekk historie fra mitt rikeholdige liv både i bilbransjen og andre ting. Hvor kommer det historie fra gamle dager? Jeg setter meg tilbake og tar bort mikrofonen. Jo, for vi var jo også vår gode venn Trond Bråten som driver da bilverkstøy med gamle...
engelske biler, og han og jeg har jo da i sin tid jobbet på samme sted. Han slutta rett før jeg begynte, men mange av de samme var det, og det var jo et stilstudie det, for det var jo, nå heter det vel bare man der oppe på Lønnskog, men dette her var jo da Harald A. Møller, US Import
Vi hadde Man og Magirus og Dodge. Så kom det VHG-produkter etter hvert. Men der jobba det mye merkelig folk som jeg tror hadde vært med fra en eldre avdeling. Vi hadde blant annet Generalen. Han hadde vært kaptein i Milterra. Han var sånn som reiste og klare gjorde og registrerte biler. Generalen...
var ikke noe vits i å be ham å gjøre noe, for han tok ikke imot ordre. Han bare gjorde det han syntes var greit selv. Og så var det en som het Juliusen. Og Juliusen har vi snakket om her tidligere, for han hadde en Opel Kadett
C, tror jeg det var. Han var et medlem av en eller annen sånn pinsevei, eller sånn sekt av noe slags, så han fikk gå hjem tidlig på fredagen, for han måtte hjem og be før sola gikk ned, eller sånn. På vinteren var det jo kjempefint. Men jeg så ikke at han jobba over tiden, og særlig når sola gikk ned halv elve om kvelden, så det var vel et regelverk som han tolka på sin måte, da. Men så skulle han jo på sånn krist
leier nede på et eller annet sted med danskebåten, hvor en av disse lakkerer jeg jobbet sammen med, som var full av faen, de bandt fast to sill på manifolden på byen hans. Som han kjørte med hele sommeren. Det lukta jo fiskeforedelingsindustri på danskebåten og alt. Han kjørte rundt på dette. Han hadde også en armapparat på i huset i kvelder, hvor det blåste litt fiskelukt inn i den bilen.
Men, Juliusen, som han heter, han sa jo ikke nei til noen ting, så han... Dette fikk vi jo greie på da vi var der oppe sist. Han...
trodde han kunne kjøre traktor noe han var noe underkvalifisert til kan vi si så han tok den der traktoren og så så han vel ikke hvor lang skuffa var så den da tredde den da tvers igjennom en sånn aluminiums vegg eller en sånn garasjeport som var et sånt lager for denne her
Det glemte han neste gang, så han kjørte gjennom samme porten i hvert fall fem ganger som han hadde glemt å kjøre. Så da fikk han en uke å reparere den porten på til han skulle kjøre gjennom en gang til. Sett deg i Juliusen, det er der du fikk skriftlig advarsel og avsked på grått papper fra den sjappa der oppe. Det anmodes om at deres arbeidsforhold bringes til opphør, stod det på denne.
Ja, det her kommer en sånn til. Har du nok vignetter? Nei, jeg gjør ikke det. Selv om vi laver dem selv, for da koster det ikke penger heller, vet du. Ukas lykke!
Lytter! Og hvem har vi med oss i dag, Bo? Du sitter jo med det fulle og hele manuskriptet til denne. Ja, jeg sitter jo liksom på den spalten her, og bruker litt tid på det da. Du, ukens lytter i dag, her er det en person som får heder og ære, men dette er en hel, hva skal jeg si, en business som vi setter jævlig pris på, det vil jeg si. Dette her er også denne
går ut til alle som driver velledige organisasjoner, hjelper ungdommer og unge som inn i bilmotormiljøer. Vi snakker Voss Gatebilklubb, som er nyoppstartet etter blåprint fra
Valdreskatebilklubb. Det er på i Trysil er en hel gjeng som driver med hotrodder og sånn, som Olsrodder har tipset meg om. Det er sikkert mange andre vi nevner. Nå bare uttaler vi etter Q-kommelsen her. Det er altså da motorsenteret på Haugenstua. Og det er på Varvebuk da. Alle sånne, dere skjønner poenget, alle som hjelper folk til å enten skru, få kjørt litt go-kart, få vært med på litt ting som kanskje ikke har det så greit.
Det elsker jo vi Og som ikke nødvendigvis skal spille fotball Eller gå langrenn Nei, ikke sant? Og nå så jeg bare tilfelligvis akkurat tidligere i dag På Facebook på Porsche-entusiaster I Norge som er Facebook-gruppe Det var en jente som la ut på den Siden at hun hadde gått Forbi en 964 Turbo Som hun syntes var en jævlig kul bil på en bensinstasjon På vei til skolen Og så hadde jeg snakket med henne og sagt at bilen var kul Og hun hadde bare
Det høres jo nesten litt gris ut, nå er det ikke det. Han var der i vi oppdøra og sa, her bare sett seg inn og prøve sitt og starte opp og vri litt på ratt. Så hun var jo så happy, hun skrev på bussen, tusen takk for at, og det er litt essensen altså. Har du en kul bil, så vær litt tålmodig hvis du har tid til det med folk som kommer bort. For det kan så en spire som bare vokser opp. Men det jeg skal, nå er vi tilbake til ukas nyttigdag, det er
En fyr som driver en Facebook-side som heter Buto. Det er også da... Da skal vi bare lese høyt her. Det er barn og ungdom som trenger oppmuntring. Det er litt samme sjangeren. Hvis det er bilinteresse... Dette er snakk om...
De kjører vannskuter, driver med alt mulig av kjøretøy, biler, interesser for å få folk litt opp av grøfta hvis du ikke er helt på topp. Og opp av sofaen og vekk fra bare å sitte og game. Det er fint det. Og i akkurat denne sammenhengen her så er det Aril Abrahamsen i Buto som har fått nominert nominert nominert
nominert til altså uka slutter og vi tar oss hatten for deg, Aril og alle kollegaene dine, og dette går ut til alle hvis dere har noe dere vil fremme så send oss, jeg er ikke sikker vi rekker det neste episode eller neste, men vi glemmer ikke og så er det lett for oss å kanskje ta litt kontakt etter hvert og det som er, ja da, det skal vi gjøre og det som er fint med, eller som er så bra med folk som jobber på sånne, det er på frivillige, de jobber, altså
timer, uker, måneder, som er gratis. Og har du som hører på hvert det gjelder et prosjekt, eller når du ikke vet helt hva du skal gjøre om, prøv å sjekke litt i nærmelighet om det er noen av disse organisasjonene som kan ta over disse tingene. Har du ting du ikke trenger, så ikke pelge dem, eller gi det til noen som kanskje ikke trenger det, eller spiss det mot noen sånne. Vi har jo gjort det. Ja, for faen, du har gitt bort Fiaten. Vi ga jo bort Fiaten til Valdresgat.
for det første så det i hvert fall ut som de satt pris på det, og de fikk den i år ja, ja, den ble kjempefin men, og så har jo podcasten her da gått i anskaffelse av tilsvarende bil noe eldre, men, og der har vi drivet og knota litt, og så ser vi jo at tida er sånn
akkurat passe for å få den til å, det er nok ikke rarest trøkket som skal til for at den skal gå. Når ballongen er blå såpass opp at du ikke ser noen farger på den, for den er så tynn. Der har du tida vår, trikt over et sånt prosjekt. Du vet at vi har ikke titere. Så det jeg har en idé og en plan med den Fiaten nå, er at vi får fiksa så hjulene går rundt og at det er noen brems, noenlunde brems på den, og
Og så skal jeg høre med våre gode venner i Valdres gatebil om de vil få barme seg over den og få den til å gå i løpet av vinteren. Så kan vi dra på å hente en god bil der og da. Og da blir det jo selvfølgelig en donasjon til arbeidet de driver med. Men du, denne sammenhengen her, Ari Labramsen, tusen takk for at du står på. Og alle kollegaene dine, fet Facebook-side. Og...
Lukas Lytter! Aril Abrahamsen! Hurra!
Jeg sitter og leser på forskjellige nettsteder, og når det gjelder motor og bil og ting, så dukket det da opp en sak her på Brom på TV 2. Ja. Og der var det en kar. Du finner glassaker der stadigvæk, du, Gerd. Jeg finner glassaker der stadigvæk. Den buffen, den der internettet her. Ja, masse morsomt. Og da var det altså en som hadde blitt stoppet i kontroll, for han hadde sånn der lekehøne. Ja.
Eller sånn det liker med bikkja, ikke det? Ennerverende, forferdelig lyd. Det er til og med folk som laver coverversjoner av kjente poplåter. Spilt på høner. Spilt på sånne høner med forskjellig lyd. Det er norske talenter. Ja, det stemmer på den stemmen som tar av seg refleksvestene. Du vet det. Og da var det en som hadde blitt stoppet. Da må jeg jo lese den historien over at den har blitt stoppet.
bare på grunn av den høna. Men så var det vist, sånn som jeg forstod det, så var det at den ikke var festet godt nok. Men han har den altså som... Det var ikke forsvarlig festing av høne? Nei, og han brukte den som parkeringssensor når han kjørte inn til murvegger hvor han skulle levere. Da var det en svær lastebil dette her da. Og så når han kjører inn til svevende vinduer,
og kjører inntil, så piper du i den høna, og da vet du da, nå er det på tide å bremse. Det er det som jeg pleier å si. Du vet du er nærme nok når du piper i høna.
Når jeg sitter og ruller og scroller på internettapparatet mitt og på YouTube, så finner jeg jo veldig mye bra. Det er en som jeg driver og følger som driver og har tatt en likebil, en 56. Ja, det har han da snakket om for deg. Ja, han bruker jo så utsjukt lang tid. Og så legger han ikke ut så åtte
Det er jo helt umulig å få noe tak i det. Jeg vil jo se på... Det er virkelighetsnært, dette her. Ja, det er det. Jeg vil helst se på sånne videoer som jeg ser på Netflix. Jeg vil binge hele dritten en gang. Men her er jo altså... Nå fant jeg plutselig en. Han hadde finnet en, jeg tror han var 46-modell skjevrolle lastebil. Ja.
kul, ganske sleten... Det er en tøff bil, da. Ja, så man fant noen gamle reklamer for noe sånt timberwork på døra når den tok av møkka og sånt. Så den var veldig fin, og det som er kult med det er jo at de beholder patinaen, de banker ut noen bulker av de verste, og så sveiser de noen rusthører. Bytter olje og luftbremser når de bare kjører. Jo, men han trengte ikke det, skjønner du. For han skulle ha den oppå noe annet. Han ville ha den på en annen bil, på et annet sjassi. Og så er det den
turen hans rundt for å finne noe å ha og bruke. Han skal bruke motor og drive vekk en annen bil. Det er jo mange som gjør det på korvetter. De bare tar et gammelt karosseri og slipper
mer eller mindre opp av en korvetramme og laver noen nye karosserifester. Men denne her, han hadde jo da, og gikk og leita. Det han dukket opp med til slutt, var jo en sånn gammel mobilhånd, amerikansk mobilhånd, for han måtte ha noe med så flat ramme som mulig. Ja, som var rett. Og der satte
satte da en Chevrolet 454 i en sånn big block. Ja, det er jo det i alle de der. Det er sånn der, hva heter det mer? Winnebago? Ja. Og han drar den der hjem i et ganske modent og pent nabolag. Og så kommer han drastende med den der grusomme digre mobilhånden. Og kjører han inn i hagen og får...
og så begynner han å demontere. Så tenker jeg, ja, han tar ut interiør, for det var noe interiør inn, men det var et påbegynt prosjekt som aldri har blitt vervet. Jeg tror han hadde gitt 500 dollar for den. Ja, det var i meste laget. Og så peiler han fra hverandre, og peiler han fra hverandre, og så går hele bakveggen, og så går tak, og sånn står han igjen da, bare med chassis, med motor, og alle greier, og radiator og sånt.
Så starter han opp den der greia, så han skal se at den virker. For det er jo fint. Og med automat og alt mulig. Så skruer han fast en kontorstol oppå en platesmann av land. Så prøver kjøren det der sasset rundt i nabolaget.
Den digere drulen som han sitter og kjører, og så kommer han tilbake, ja, denne skal bli fin, det er overleite bremser, han girer bra, han driver jo dratt på bortover gata, bare ramme med en V8 og en kontorstol. I Norge hadde det blitt brev og besøksforbud for lenge siden. Men er den ferdig nå? Nei!
da. Dette er sånn som jeg må sitte og følge med på utover høsten da. Jeg følte jo med på en annen
som hadde kjøpt en sånn, jeg lurer på om det heter Berkeley, en sånn der med, som du vipper opp taket, sånn canopy greier, sånn plastikk greier med folkevognmotor. Han kjøpte jo da en Porsche Boxster. Ja, det er sånn som serier, sånn en av rasebilerne flåker du i på. Ja, det ser litt sånn ut og litt sånn hot wheels-aktig greier. Men i
utrolig stygge baklys, og lang og rar. Men det han ville ha var jo det tak. Det var jo det eneste han ville ha, egentlig. Det er med sånne hydrauliske pumper som er baklyse. Sånn, kjæreks!
Batman-aktig greier. Og så er det jo han som heter Old Iron, tror jeg, der jeg står på YouTube, som driver og laver alt mulig rart. Og står jo jettelitt underveis når de driver og kapper og skjærer og shopper. Ja, står litt, så går den litt unna, og så går den og kikker litt, og så finner den og rør. Og han har lavet mye tøffe greier, men denne her...
ble da omside ferdig med bokstermotor. De fikk lavd interiør og dashboard, fikk spøpt og gjorde de tingene. Ikke 3D-print, nei. Som vi skal komme tilbake til etterpå, en 3D-print-historie du har. Men de fikk lavd dette her, og det ble i og for seg ganske greit, og med den canapien som gikk opp, det taket som gikk opp og sånt. Men resten ble jo ikke noe fint!
Det blir en døv bil. Den ble jo med noen rare runde baklys. Det var ikke greie på det. Frontlyset så jo ut som Hyundai. Den ble ikke noe fin! Lag biler da, vi la det mye! Fine da!
Og det var vignetten. Ja, det var vignetten. Den var den tyste vignetten. Vi har hatt så mange vignetter i dag, så nå skal vi ikke ha for noe. Nei, faen. Forklager for når vi driver og synger så mye. Selger bilen for å få bort bluetoothen. Men det vi skal fram til nå er jo da ukas drittbil. Vet du hva? Vi skal til drittbilspalten. Forrige uke, Geir, så hadde vi jo Toyota...
Proace Toyota, Toyota Det er jo bare elektrisk Jeg kjørte jo etter at vi snakket om det Så var det bare elektrisk Men det er jo hvertfall Jeg fikk tyn av alle disse her Tøffinga med Hayes da Svingen og Svensbråten og Fredrik Osbø Du har fått hele det tom
Vi lagde til og med en fellesgruppe på Snap for å erte meg. Vet du hva? Du kan si hva du vil om Bandidos og Hells Angels, men når High-Ace Riders kommer og står og truer, og diesel 2,4-literen står og brommer utenfor huset ditt, da gjør du opp, altså. Da gjør du opp.
Ja, ja. Ride free, free to ride. Ja, men det var ikke den vi skulle snakke om nå. Nei, det var ikke den. For nå kommer de igjen og står parkert utenfor huset ditt med battonger og mansketer og skru panelen av veggen. Men nå, dette her var... Altså, det kom jeg på her. For vi sitter jo og følger med på en serie med Herman Flesvik og Mikkel Niva, hvor de er rundt omkring i Europa og har fått noen oppdrag liggende på NRK. Og da tror du kanskje alle at vi skal ta...
La da ni, hva? Neida, vi skal ikke det. Det ligger på NRK, den heter Oppdrag av Europa. Ganske morsom serie. Jævlig bra serie, altså. Jævlig bra, men det er morsomt. Det er smidt på tre. Det er en innenfier i en TV-serie. Men så så jeg at de var nede på Balkan, og da døtter de seg. Og der mistenker jeg Herman Flesvik for å ha en tidligere spille. Og da mener du ikke Kebab-sjappa i drøbbak og ski? Nei, nei, dette her er på selveste Balkan-halløya.
Og da er det en, og jeg synes det så ut som en Yugo. Altså en sattstav av Yugo. Det er en liten firkant av bil som er bygd på noe Fiat, kanskje. Ja, men den er bassert på Fiat 127. Den der hatchback-døve Fiaten. Ja, men jeg...
Ja, det må jo, men denne her er mye mer kantete. Ja, for det er jo modernisert da, vet du. Ja, for den de krabber inn i der, og dette må vi snakke mer om, så er det på med litt sånne litt store fanger. Ja, det ser ut som om han har tatt en gammel Fiat, og så bygde han opp en sånn N90-mål Thor Golf. Ja. Så er det som flyttet speilet, satt på litt lakkert og fanger, og så er det bare
dritt, ikke sant? Det minner meg om, vi har jo flere drittfiler som baller seg på her, men det er sånn Suzuki Alto, Fiat Punto-aktig. Jugo, den kom du på. Sastava Jugo. Jeg husker at jeg var på Teneriff for noen år siden, da var det en Jugo midten av 80-tallet.
Sånn liten sånn togør. Det var jævlig tøff. Ja, var det? Ja, ja. Ukas drittbil! Jugo!
Jeg har litt lyst til å lansere et, jeg kan godt kalle det en ny spalte her med hva for noe dritt er du har kjøpt nå på nettet da? For jeg, nå kommer jo opp altså da reklamer for Temu, det er vel tatt over mye av Vish. Jeg tror det er tatt over hele spam-industri nå. For uansett hva faen du er inne på på nettet, så dukker du ikke.
De har alt dem. Fra saronger til... Ja, Geir, hva har du sett? Når jeg ser at du kunne få kjøpt komplette forstillinger og bakstillinger og bakaksler til bil, en eller annen bil, så tenker jeg, du kjøper vel ikke det på Temu, men tenk deg å bygge en bil og
Kjøpt alle deler på Temu. Det er ikke sikkert det har blitt det dårligste bilen vi har sett i år, vet du. Nei, det kommer jo fra siden av alt. Men vet du hva vi skal gjøre for nå? Dette har vi snakket om før. Nå skal vi begynne å bestille ting til hverandre på Temu. Og så skal vi ha opppakning her. Så hvis det er noe som er noe godt forslag til hva vi kan bestille til hverandre. Det trenger ikke noe forslag. Det kommer jo forslag av opppakning.
uansett når jeg skrur på telefonen min. Men tenk deg hvor mye du fucker opp telefonen din med algoritmer når du skal begynne å bestille dritt på TMU. Det er dritt det som du egentlig trenger. Kan du tenke deg når du begynner å søke på shitty things you don't need on TMU? Det er dark web-aktig ting, altså. Jeg så noen som hadde som la ut en video her av en Michael Jackson
tolker, og da sto det sånn går det når du bukker Michael Jackson-tolker på TV. Men du, vet du hva? Vi var jo inne på Carlsen Coffee, dette er jo litt avsporing, vi var inne på Carlsen Coffee som vi hadde på fartskrivel her, og da fikk jeg, nå har jeg glemt, jeg finner ikke igjen navnet ditt,
Men du hører på Han kjører boble som er sånn burgundre og grå En gjørning bamse på taket Vet du hva han har gjort til meg? Han har 3D-printet Et trekspill
Jeg fikk en 3D-print av Thoraber. Nei, for det var ditt sitat da. Det er ingenting i verden som er så jævlig at det ikke blir verre med trekspill. Og da har jeg fått et lite trekspill. Men jeg glemte det. Du virkelig ikke. Nei, nei, nei. Du kan ikke spille på det. Selvfølgelig, jeg er jo ikke sadistisk. Ingen som spiller på trekspill. Sondre, du jobber jo i musikkbransjen. Selger du mye trekspill, eller? Nei! Svarer nei! Selger ikke mye trekspill. Nei, nei, nei.
Nå fikk vi i hvert fall svar på det. Så jeg hadde jo... Vet du hva som er min guilty pleasure? Jeg får lyst på punchknapper, der jeg ser de knappene på trekspillet. Som gårter i... Det ser ut som om det gårter i... Som romknapper. Og de var gode. Ja, du. Ja, ja. Bedre enn trekspill. Men det... Vi skal legge ut bilder av det trekspillet. Ja, ja, ja. Det er cirka...
5x8 cm sort hvitt 3D-printet trekspill med alle tangentene helt naturlig. Jeg skal ta det med. Nå kommer jeg på en ny spalte vi skal også lave her. Du skal kjøpe deg en 3D-printer og så skal vi ha... Er du printet fra denne gangen, da, Bo? Jeg som ikke får kalkisen der er det riktig en gang. Det blir nok sikkert dritbra. Kjempeflott. Vet du hva vi gjør nå? Nei, vi...
gir oss menneskeligheten er god. Gjør som Moskva, Marit. Runner av. Du, vet du hva? Jeg kjørte foran henne en gang, ja. Og firefølt? Nei, nei, jeg kjørte i byen, og så tenkte jeg, oi, den bilen bak her er det noe galt med, for han gikk så jævlig skjerpt. Det var en Toyota Light Ace. Nei! Da tror jeg bakhjulet på høyre sida var ikke nede i bakken. Nei, nei, nei, men du var jo så snill, da.
Måske var det bare ditt, ja. Kjempehyggelig. Hyggelig dame, ja. Takk for oss. Det er ikke blant oss lenger. Takk for oss. Ha det. Du har hørt en podcast fra Podplay. En enklere måte å høre podcast på. Last ned appen Podplay, eller se podplay.no.