5/26/2021
Easee: Fra 0 til 380 millioner på to år. Historien bak, produkt, vekst og kultur
Jonas Helmikstøl, CEO og medgründer av Easee, forteller om selskapets historie og vekst fra 0 til 380 millioner i omsetning på under tre år. Easee, et ladeboksselskap, fokuserer på å gjøre lading enklere for både kunder, elektrikere og partnere. De skiller seg ut med en brukervennlig ladeboks, rimelig pris og et fokus på å skape et smart strømnett. Selskapet har inngått partnerskap med blant annet Circle K og Tibber for å nå ut til et større marked. Helmikstøl understreker viktigheten av en god kultur og å finne de riktige menneskene for å lykkes. Han deler sin filosofi om å prioritere medarbeidernes velferd og å fokusere på langsiktig vekst fremfor å ta inn kortsiktige investeringer.
Transkript
Nevnt i episoden
Easee
Et ladeboksselskap som fokuserer på å gjøre lading enklere for alle involverte parter.
Jonas Helmikstøl
CEO og medgründer av Easee, en viktig person i selskapets historie og vekst.
Zaptec
Et ladeboksselskap som Easee-gründerne tidligere jobbet i, og som inspirerte dem til å starte Easee.
Circle K
En av Easees viktigste partnere for salg av ladebokser.
Tibber
En av Easees viktigste partnere for salg av ladebokser, og et selskap som tilbyr smartlading.
Red Dot
En designpris som Easee har vunnet for sine ladebokser.
Doga
En designpris som Easee har vunnet for sine ladebokser.
Amazon
Et selskap som Easee bruker som inspirasjon for å lage interne pressereleases for sine produkter.
Innovation Norge
Et statlig organ som ga Easee et oppstartslån.
Montin
En investor som støttet Easee i 2019.
Marius Rønning
En investor som støttet Easee i starten.
Polestar
Et bilmerke som Easee har et samarbeid med.
Cefalo
Et norsk outsourcing-selskap som spesialiserer seg på å rekruttere og bygge utviklingsteam for norske kunder.
EasyPay
Et betalingssystem som Easee utvikler for å gjøre det enkelt å betale for lading.
Easy DC
Et hurtigladeprodukt som Easee utvikler for å gjøre det enklere å lade elbil hjemme og på offentlige ladestasjoner.
The Easy Way
Et dokument som Easee har laget for å beskrive sine verdier, kulturregler og måter å gjøre ting på.
Culture Box
En ukentlig seanse hos Easee der folk kan lufte frustrasjoner, gi hverandre tilbakemeldinger og diskutere ulike temaer.
Finn
En norsk nettside for å finne arbeid og tjenester, som Easee bruker for å finne potensielle ansatte.
Et sosialt nettverk for profesjonelle, som Easee bruker for å finne potensielle ansatte.
Hot Wash-Up
En seanse i forsvaret der soldater deler sine erfaringer fra en operasjon.
Namron
En grossist som Easee samarbeider med.
Uninen
En grossist som Easee samarbeider med.
Trond Riber
En investor som Easee har fått med på laget.
L-pillemarkedet
Et marked for lading av elbil, som Easee er en del av.
Nordstar
En metrik som brukes for å måle suksess i et selskap.
Et sosialt nettverk hvor Jonas Helmikstøl publiserte et innlegg om kundekultur og empati.
UK
Et land hvor Easee har etablert seg og har et stort antall installerte ladebokser.
Tyskland
Et land hvor Easee har etablert seg og opplever stor vekst.
Nederland
Et land hvor Easee har etablert seg, men hvor de må tilpasse produktene for å lykkes.
Sverige
Et land hvor Easee selger sine produkter.
Sveits
Et land hvor Easee selger sine produkter.
Danmark
Et land hvor Easee selger sine produkter.
Island
Et land hvor Easee selger sine produkter.
USA
Et land som Easee ser på som et potensielt marked for fremtidig vekst.
Canada
Et land som Easee ser på som et potensielt marked for fremtidig vekst.
Asia
Et område som Easee ser på som et potensielt marked for fremtidig vekst.
Deltakere
Guest
Jonas Helmikstøl
Host
Unknown
Sponsorer
Cefalo