10/9/2024

Fra laber interesse til full sal: Sonia Bains prøver å få gründere til å innse verdien av LinkedIn

Sonia Bains, tidligere inkubatorleder i Startuplab, startet et byrå for å hjelpe selskaper med LinkedIn. Hun mener at gründere må forstå viktigheten av LinkedIn og bruke personprofilen effektivt for å øke rekkevidden og kjennskapen til både seg selv og sin bedrift. Hun anbefaler et 70-30-forhold mellom personprofil og bedriftsprofil, samt å fokusere på å gi verdi og være autentisk i innleggene. Hun ser også på LinkedIn som en viktig del av en total markedsføringsstrategi, og at det kan være et effektivt verktøy for å nå ut til potensielle kunder og bygge tillit.

01:44

LinkedIn er et kraftig verktøy for gründere, spesielt gjennom effektiv pitching og storytelling for å tiltrekke seg oppmerksomhet og følgere.

05:25

LinkedIn er avgjørende for salg og branding, og aktiv bruk øker tilliten fra potensielle kunder.

09:05

Kvalitet i innlegg og autentisitet er avgjørende for suksess på LinkedIn, fremfor overflødig tagging og hyppige poster.

12:52

LinkedIn er essensielt for gründere; jobbe med profiler, del innlegg regelmessig og bli en tankeleder for synlighet.

15:40

Workshoppen fokuserer på strategisk innhold på LinkedIn for å øke synlighet og engasjement blant potensielle kunder.

Transkript

Nevnt i episoden

LinkedIn 

Sosial media plattform for profesjonelle, viktig for å nå ut til potensielle kunder og bygge tillit

Startuplab 

Inkubator for oppstartsbedrifter, Sonia jobbet her før hun startet sitt eget byrå

Sonia Bains 

Gründer og LinkedIn-ekspert, driver et byrå som hjelper selskaper med LinkedIn

Entrypedia 

Sponsor av podcasten, tilbyr en kokebok med råd, verktøy og maler for å bygge et selskap

Selmer 

Advokatfirma, samarbeider med Entrypedia for å utvikle kokeboken

TikTok 

Sosial media plattform, sammenlignet med LinkedIn for å vise forskjellen i hvordan B2B-selskaper bør markedsføre seg

Instagram 

Sosial media plattform, sammenlignet med LinkedIn for å vise forskjellen i hvordan B2B-selskaper bør markedsføre seg

Demo Days 

Arrangement for oppstartsbedrifter, Sonia har pitchetrent gründere her

Norges Bank 

Bank, brukt som eksempel for å vise forskjellen i rekkevidde mellom personprofiler og bedriftsprofiler på LinkedIn

Nikolai Tangen 

Sjef i Norges Bank, brukt som eksempel for å vise forskjellen i rekkevidde mellom personprofiler og bedriftsprofiler på LinkedIn

Slack 

Plattform for kommunikasjon på arbeidsplassen, brukt for å invitere til foredrag om LinkedIn

soloprenører 

Personer som driver en bedrift alene, typen kunder Sonia jobber med

scale-ups 

Selskaper som vokser raskt, typen kunder Sonia jobber med

turban 

Hodeplagg brukt av en musiker, Sonia nevner det i et eksempel på hvordan man kan være nisj og fortsatt lykkes

Deltakere

Host

Kristine Askvik

Guest

Sonja Beins

Sponsorer

Entrypedia

Lignende

Laster