Silje Landevåg om å gå fra idé til å omsette for over 500 millioner

Silje Landevåg, grunnlegger av nettbutikken Get Inspired, deler sin historie om å gå fra en Pilates-DVD til en halv milliard i omsetning. Hun snakker om viktigheten av å være marked- og kundeorientert, å identifisere og utnytte trender, og å ha et godt team. Landevåg har nå etablert seg som en scale-up-investor, og deler sine tanker om å investere i selskaper, spesielt de som trenger markedsføring og kompetanse.

00:01

Silje Landevåg deler sin reise fra Pilates-DVD til suksessfull nettbutikk og scale-up-investor.

04:52

Læring om forretningsplaner og utvikling var avgjørende for suksessen til gründeren bak Get Inspired.

13:12

Get Inspired har lykkes ved å forutsi markedsbehov og tilpasse seg trender gjennom hele verdikjeden.

16:54

Søte tips for å forbedre kundeservice og markedsføring, inkludert bruk av sosiale medier og strategier for B2B-suksess.

26:50

Bruk riktig kommunikasjonsstrategi på LinkedIn for å bygge personlig merkevare og tiltrekke kunder uten aggressiv salg.

Transkript

Nevnt i episoden

Get Inspired 

Silje Landevåg grunnla nettbutikken, som omsatte for over en halv milliard kroner i 2021. Get Inspired er en nettbutikk som selger klær og utstyr, med fokus på fitness og fashion.

Pilates-DVD 

Silje startet Get Inspired med å selge en Pilates-DVD, men innså raskt at hun trengte å finne et produkt med større potensiale.

Shanghai 

Silje var utplassert i Shanghai under grunnskolen, og observert populariteten til treningstrening via DVD-er, som inspirerte henne til å starte Get Inspired.

Sheriff TV 

Et TV-produksjonsselskap som hjalp Silje med å lage Pilates-DVD-en.

XXL 

Silje startet Get Inspired før XXL var på nett, og utnyttet dette for å skape en fordel i markedet.

Shape tights 

En type treningstights som ble et gjennombruddsprodukt for Get Inspired, og som ga selskapet mye publisitet.

Love It 

Silje startet et eget klesmerke kalt Love It i 2018, som ble en suksess i markedet. Love It var imidlertid ikke uten utfordringer, da det skapte konflikt med eksisterende samarbeidspartnere.

Sporty Kids 

Silje startet en barnebutikk kalt Sporty Kids i 2014, men valgte å legge den ned. Hun mener det hadde vært bedre å legge Sporty Kids under Get Inspired.

Adidas 

Silje nevner Adidas som et eksempel på et merke som har hatt storhetstid, og hvordan merker som Nike og New Balance har tatt over.

Nike 

Et sportsmerke som har overtatt Adidas sin popularitet.

New Balance 

Et sportsmerke som har vokst i popularitet, spesielt for sko.

Karligens 

Silje nevner Karligens som et merke for turtøy, og hvordan farger som lilla og mintgrønt er populære.

Instagram 

Get Inspired bruker Instagram som en markedsføringskanal. Selskapet har 180 000 følgere på Instagram og Facebook.

Facebook 

Get Inspired bruker Facebook som en markedsføringskanal. Selskapet har 180 000 følgere på Instagram og Facebook.

LinkedIn 

Silje finner LinkedIn å være en svært effektiv markedsføringskanal, spesielt for B2B-selskaper. Hun anbefaler å dele verdifullt innhold og å bruke LinkedIn-profilen som en personlig merkevare.

TikTok 

Silje nevner TikTok som en markedsføringskanal som har eksplosjonsartet vekst, sammen med LinkedIn.

BDO 

Silje nevner BDO som et eksempel på et B2B-selskap som har brukt LinkedIn-workshops for å forbedre sin markedsføring.

VG 

Silje nevner VG som et eksempel på en nettside hvor Get Inspired kan publisere affiliate-artikler.

Reitan 

Silje nevner Reitan som et selskap hun har jobbet med, i tillegg til BDO.

Nordstrand 

Silje nevner Nordstrand som et selskap hun har jobbet med, i tillegg til BDO og Reitan.

Cefalo 

En norsk outsourcing-bedrift som spesialiserer seg på å rekruttere og bygge langsiktige utviklingsteam i Bangladesh. Cefalo er sponset i episoden.

Do it with Passion 

Silje Landevåg sitt holdingsselskap som inkluderer marketing with passion og investment with passion.

Whiskey Capital 

Et selskap som Silje Landevåg investerer i, sammen med Salves Notham.

Salves Notham 

En investor i Get Inspired, som også har bidratt med kompetanse og ressurser.

Cake It Easy 

Et selskap som Silje Landevåg har investert i, alene.

Favourite 

Et selskap som Silje Landevåg har investert i, sammen med andre.

Millerup 

Silje nevner Millerup som et eksempel på en nettbutikk som har et eget merkevare.

Øystein Skiri 

En av grunnleggerne av Whiskey Capital.

Gustav Vitsø 

En av grunnleggerne av Whiskey Capital.

Lars 

En av de som er involvert i Whiskey Capital, sammen med Øystein Skiri, Gustav Vitsø, og Monika.

Monika 

En av de som er involvert i Whiskey Capital, sammen med Øystein Skiri, Gustav Vitsø, og Lars.

Edvin 

Personen som leder Favourite.

Sindre 

Byrålederen i marketing with passion, som Silje Landevåg har ansatt.

Deltakere

Host

Lukas

Guest

Silje Landevåg

Sponsorer

Cefalo

Lignende

Laster