6/24/2020

Hvordan jobbe med vekst i usikre tider (episode på engelsk)

Dette webinariet fra Shifter handler om vekst i usikre tider med Brian Balfour og Yara Paoli. De diskuterer hvordan man kan navigere i en verden der kundene opplever både headwind og tailwind, og hvordan man kan bruke data for å finne den marginale kundegruppen. De diskuterer også viktigheten av prioritering, resiliens og habit-building i en tid med endrede forbruksmønstre. Webinariet gir råd om hvordan man kan tilpasse sin strategi og kultur til de nye realitetene, og hvordan man kan forholde seg til usikkerheten i markedet.

00:01

Webinaret diskuterer hvordan selskaper kan navigere usikkerhet og identifisere nye målgrupper etter COVID-19 for vekst.

11:19

Prioritering av oppgaver krever strategisk kontekst for å skille mellom vekstmuligheter og minimumsbehov i usikre tider.

19:34

Mennesker overvurderer ofte sin kunnskap om nye markeder og produkter, noe som kan føre til feilvurderinger i vekststrategier.

24:58

Fokuser på teamets arbeid med brukeradferd og skape nye løsninger for endrede brukergrupper og vaner.

28:43

Fokuset handler om hvordan team kan reengasjere og aktivere brukere, samt kulturen som støtter disse prosessene i usikre tider.

Transkript

Nevnt i episoden

Shifter 

Webinariet er arrangert av Shifter

Brian Balfour 

En av gjestene i webinariet, en vekstekspert

Yara Paoli 

En av gjestene i webinariet, en vekstekspert

Reforge 

Balfours selskap, som utdanner digitale veksteksperter

HubSpot 

Balfours tidligere arbeidsgiver, der han var Head of Growth

Skyskanner 

Paolis tidligere arbeidsgiver, der hun var VP for utvikling

Kolonial.no 

Et selskap hvor Paoli er styremedlem og utviklingsrådgiver

Slido 

En plattform for å stille spørsmål under webinariet

Zoom 

En videokonferanseplattform, nevnt som eksempel på en tjeneste som har blitt mer populær i COVID-tiden

Instacart 

En matleveringsapp, nevnt som eksempel på et selskap som har hatt økt bruk under COVID-19

Instagram 

En sosial medieplattform, nevnt som eksempel på et selskap som har hatt økt bruk under COVID-19

Peloton 

En produsent av treningsutstyr, nevnt som eksempel på et selskap som har hatt økt bruk under COVID-19

ClassPass 

En tjeneste som gir tilgang til treningsstudioer, nevnt som eksempel på et selskap som har blitt hardt rammet av COVID-19

Udemy 

En plattform for online-kurs, nevnt som eksempel på et selskap som har hatt økt bruk under COVID-19

Slack 

En kommunikasjonsplattform, nevnt som eksempel på et selskap som har hatt økt bruk under COVID-19

Intercom 

En kommunikasjonsplattform, nevnt som eksempel på et selskap som har hatt økt bruk under COVID-19

Airtable 

En databaseplattform, nevnt som et eksempel på et no-code-verktøy

Webflow 

En plattform for å lage nettsider, nevnt som et eksempel på et no-code-verktøy

Zapier 

En plattform for å automatisere oppgaver, nevnt som et eksempel på et no-code-verktøy

JavaScript 

Et programmeringsspråk, nevnt som et eksempel på et teknisk ferdighetsområde

SQL 

Et spørrespråk for databaser, nevnt som et eksempel på et teknisk ferdighetsområde

HTML 

Et språk for å lage nettsider, nevnt som et eksempel på et teknisk ferdighetsområde

CSS 

Et språk for å style nettsider, nevnt som et eksempel på et teknisk ferdighetsområde

Cefalo 

En sponsor av webinariet, et norsk outsourcing-selskap

Kodiapaga 

Et selskap som Gerardo Forliano jobber for

Google 

En søkemotor, nevnt i sammenheng med å finne informasjon om cybercrime

Brianbalford.com 

Balfours blogg

Report 

Balfours selskap, nevnt som ressurs for å lære mer om vekst

Gerardo Forliano 

En deltaker i webinariet som stiller spørsmål om cybercrime

Deltakere

Host

Nicolai Winther

Guest

Brian Balfour

Guest

Yara Paoli

Guest

Gerardo Forliano

Sponsorer

Cefalo

Lignende

Laster