Fremtidens distribusjon: Kolonial.no, Amazon og alle de andre.

Jon Kåre Stene, medgründer og «Chief Distribution Officer» i Kolonial.no, diskuterer fremtidens distribusjon med fokus på e-handel og matvarer. Stene fremhever viktigheten av å ha et agilt og fleksibelt distribusjonsnettverk for å møte endringene i markedet, og ser på Amazon som et eksempel på en aktør som har lykkes med å tilpasse seg. Han mener at det er behov for ulike distribusjonsløsninger for ulike produkter, og at etablerte aktører som PostNord vil møte utfordringer i fremtiden. Stene tror at Amazon vil komme til Norge og vil ha en positiv effekt på norsk handel, men mener at det kan være en fare for mindre aktører som allerede har etablert seg. Han mener at Kolonial.no har et sterkt verdiforslag for kunder som ønsker å handle matvarer på nett, og at de vil fortsette å utvikle produktet sitt for å møte konkurransen.

00:01

Jon Kåre Stene diskuterer viktigheten av distribusjon i e-handelens fremtid og hvordan etablerte aktører må tilpasse seg endringer.

09:42

Fremtiden for distribusjon i e-handel avhenger av volum, densitet og strategiske partnerskap, med Amazon som en dominerende aktør.

24:58

Partnerskap og forståelse av kunder er essensielt for å håndtere volumer og tilpasse seg fremtidige utfordringer fra aktører som Amazon.

38:22

Podcastsegmentet diskuterer hvordan innovative distribusjonsløsninger, som sykkelbud og kollektivtrafikk, kan forbedre logistikk og varetransport.

Transkript

Nevnt i episoden

Amazon 

Et eksempel på en aktør som har lykkes med å tilpasse seg endringene i markedet, og som har en agilt og fleksibelt distribusjonsnettverk.

Kolonial.no 

En norsk nettbutikk for dagligvarer som har et eget distribusjonsnettverk.

PostNord 

Et eksempel på en etablert aktør som Stene mener vil møte utfordringer i fremtiden.

Uber 

Et selskap som Stene mener har lykkes med å tilgjengeliggjøre tjenester gjennom teknologi.

Lyft 

Et selskap som Stene mener har lykkes med å tilgjengeliggjøre tjenester gjennom teknologi.

Fedora 

Et selskap som Stene mener har lykkes med å levere tidskritiske varer effektivt.

Instacart 

Et selskap som Stene mener har en utfordring med å skalere opp volymene og effektiviteten.

Rema 1000 

En norsk dagligvarekjede som Stene mener har en sterk posisjon i markedet.

Whole Foods 

En amerikansk dagligvarekjede som Stene mener har en god butikkopplevelse.

EOE 

Et selskap som spesialiserer seg på ruteoptimalisering og samarbeider med Kolonial.no.

Mercedes 

Et bilmerke som Amazon har bestilt 20 000 varebiler fra.

USPS 

Et amerikansk postselskap som Amazon bruker for distribusjon.

FedEx 

Et amerikansk transportselskap som Amazon bruker for distribusjon.

DHL 

Et internasjonalt transportselskap som Amazon bruker for distribusjon.

Ruter 

Et norsk kollektivtransportselskap som Stene mener kan brukes for å frakte pakker.

Skyfall Ventures 

Et investeringsselskap som Stene er med i.

Cefalo 

Et norsk outsourcing-selskap som spesialiserer seg på å rekruttere og bygge utviklingsteam i Bangladesh.

Deltakere

Guest

Jon Kåre Stene

Host

Unknown

Sponsorer

Cefalo

Lignende

Laster