4/14/2021

Ordr: Fra 0-400 millioner i verdivurdering. Produkt, forretningsmodell, selskap, ledelse og vekst

Ordr-gründer Edvin Fjeltveit forteller om selskapets vekst fra 0 til 400 millioner i verdivurdering. Ordr er et bestillingssystem for restauranter og barer som lar kunder bestille via QR-kode. Ideen kom fra Edvins egne erfaringer med frustrerende kundereiser i serveringsbransjen. Han lanserte Ordr i 2019 og fikk raskt suksess med å teste produktet og skaffe investorer. Edvin deler sin historie om å bygge et skalerbart produkt, rekruttere et dyktig team, og hente inn finansiering fra norske og internasjonale investorer. Han reflekterer over ledelse, kultur, og vekst, og beskriver Ordrs North Star Metric som antall transaksjoner.

02:24

Podcasten diskuterer utviklingen av et bestillingssystem via QR-kode, som forbedrer restaurantopplevelsen for gjester og ansatte.

08:02

Taleren diskuterer digitalisering av restaurantbransjen, og hvordan deres løsning forbedret omsetning før pandemien.

11:42

Ett av hovedpoengene i podcasten er viktigheten av å tiltrekke seg talent og bygge et brukervennlig produkt for suksess.

14:45

Gründeren deler erfaringer om pitching, feiling og læring i jakten på investorer og oppbygging av sitt selskap.

23:34

Hun utviklet en go-to-market-strategi etter suksess med en risikotest på en festival, som bekreftet etterspørsel etter produktet.

Transkript

Nevnt i episoden

Ordr 

Et bestillingssystem for restauranter og barer, som lar kunder bestille via QR-kode.

Edvin Fjeltveit 

Gründer og dagleder av Ordr.

Spaces 

Et kontorfellesskap hvor Ordr hadde kontor i Oslo for noen år siden.

Korona 

En global pandemi som skapte endringer i serveringsbransjen og bidro til å øke etterspørselen etter digitale løsninger.

Expedia 

Et reisebyrå hvor Edvin jobbet tidligere.

Uber 

En app for å bestille transporttjenester, som Edvin sammenligner med Ordr i sin bruk av teknologi for å skape en ny kundereise.

Hake Brygge 

En restaurant på Aker Brygge i Oslo.

POS (Point of Sale System) 

Et tradisjonelt kassasystem som Edvin mener er en flaskehals i serveringsbransjen.

Chatbot 

En kunstig intelligens som kan brukes til å effektivisere kundeservice.

Staysment 

En festival som Edvin brukte til å teste Ordr med 1800 gjester.

Scandic 

Et hotellkjeden som brukte Ordr og var positiv til løsningen.

Startup Lab 

Et program for å støtte oppstartbedrifter som Edvin har brukt for å få råd og støtte.

ID Kapital 

En norsk investor i Ordr.

Open Ocean 

En finsk investor i Ordr.

Unicast 

En finsk oppstartbedrift som Open Ocean har investert i.

Song Ying Lu 

En tidligere ansatt i Ordr som hadde jobbet med ruter og billett tidligere.

WeOrder 

En konkurrent til Ordr som er en sterk aktør i Norge.

VIPs 

En norsk betalingsløsning som Edvin nevner som en konkurrent med sterke nettverkseffekter.

Goodreads 

En app for å dele og finne bøker som Edvin nevner at hans team bruker for å finne inspirasjon og læring.

Stefan Jonski 

En tidligere dataingeniør i Google Europa som nå jobber i Ordr.

Carl Moldsøv 

En tidligere leder av Edvin i Egensia som har master i organisasjonspsykologi og er sertifisert coach.

Coca-Cola 

Et globalt merke for brusdrikk.

Equino 

En norsk energiselskap.

Kjetil Holmefjord 

En gründer som Edvin nevner som en kilde til gode råd.

Cathrine Mo 

En tidligere leder i Coca-Cola og Equino som Edvin nevner som en kilde til gode råd.

OKRs 

Objective Key Results: En metode for å sette mål og måle fremgang.

Deltakere

Guest

Edvin Fjeltveit

Host

Unknown

Sponsorer

Cefalo

Lignende

Laster