Slik bygger Amin Fard Preppio: Historien bak, produkt, vekst, funding og kultur

Amin Fard, grunnlegger av HR-teknologiselskapet Preppio, deler sin historie om selskapets vekst og pivot fra en salgskommunikasjonskanal til en onboarding-løsning for selskaper med mer enn 50 ansatte. Preppio har hentet 12 millioner kroner i funding og har 40 kunder med over 200 000 ansatte som bruker løsningen. Fard understreker viktigheten av ærlighet, å være lærevillig og å finne product-market-fit. Han diskuterer utfordringer med funding, å bygge et godt team og kultur, samt å navigere i nedturer og oppturer i en startup-verden. Fard deler også sine tanker om ledelse og sin filosofi om å skape en kultur der ansatte føler seg trygge til å være seg selv.

00:01

Amin Fard deler hvordan Preppio har bygget en global kundebase gjennom strategiske partnerskap og innovativ onboarding-teknologi.

05:42

Selskapet Preppio har pivotert fra salgskommunikasjon til en HR-tech-løsning for effektiv onboarding, med fokus på verdi og informasjon.

10:36

Entreprenøren deler erfaringer med onboarding, produktutvikling og viktigheten av ærlighet i bygget av selskaper.

15:54

En vellykket onboarding-prosess må automatisere informasjon samtidig som den gir nyansatte en engasjerende opplevelse for å måle suksess.

49:04

Unngå å gjøre oppgaver for vanskelige, og skap en kultur for ærlighet om styrker og svakheter i teamet.

Transkript

Nevnt i episoden

Preppio 

Et HR-teknologiselskap som tilbyr en onboarding-løsning for selskaper med mer enn 50 ansatte.

Domino's Pizza 

En av Preppios internasjonale kunder.

Aki BP 

En av Preppios internasjonale kunder.

Klaus Olsson 

En av Preppios internasjonale kunder.

AirAsia 

En av Preppios internasjonale kunder.

Workplace 

En plattform Preppio har partnert med.

Facebook 

Eier av Workplace-plattformen.

Microsoft Teams 

En plattform Preppio har partnert med.

Slack 

En chat-plattform som ble populær i 2015.

NextGentel 

Amin Fards tidligere arbeidsgiver der han var markedsjef.

DNB 

En av Workplace sine store kunder i Norge.

Telenor 

En av Workplace sine store kunder i Norge.

Rema 1000 

En av Workplace sine store kunder i Norge.

AccuHire 

En type prosjekt som NextGentel var involvert i.

Berkeley 

Et universitet der Amin Fard studerte.

Innovation Norge 

En norsk statlig institusjon som har gitt Preppio funding.

Trond Ryberg Knudsen 

En viktig investor i Preppio.

Skyfall Ventures 

En investor i Preppio.

Thomas Falk 

En investor i Preppio.

Jakob Schamm 

Leder i Norwegian.

Håkon Dahle 

Tidligere CTO i Tandberg og en av grunnleggerne av Pexip.

Cefalo 

Et norsk outsourcing-selskap som spesialiserer seg på å rekruttere og bygge utviklingsteam i Bangladesh.

Y-Community 

En organisasjon som støtter startups.

Tandberg 

Et tidligere norsk selskap som utviklet videokonferanseutstyr.

Nimsoft 

Et selskap som ble kjøpt opp av CA Technologies.

CA Technologies 

Et amerikansk selskap som utvikler programvare.

Nordson 

Et amerikansk selskap som leverer utstyr for presisjonsbelegg.

Netflix 

Et streamingselskap som har en kultur basert på ærlighet og åpenhet.

Power of Habit 

En bok av Charles Duhigg om vaner.

Alcoa 

Et amerikansk selskap som produserer aluminium.

Petter Stordalen 

En norsk hotellmagnat.

Sten og Strøm 

En norsk kjede av kjøpesentre.

BE 

En kjede av dagligvarebutikker.

Twitter 

En sosial medieplattform.

Deltakere

Guest

Amin Fard

Host

Unknown

Sponsorer

Cefalo

Lignende

Laster