6/25/2025

175. Når interiør blir opplevelse og møbelmerkene blir vertskap

Interiørrådet besøkte Three Days of Design i København. De opplevde at utstillerne viste frem sine produkter i realistiske hjemlige omgivelser, i stedet for tradisjonelle utstillingshaller. Trendene inkluderte brunt treverk, myke farger, skulpturelle objekter og praktiske hyllesystemer. De besøkte flere showrooms og deltok på arrangementer, inkludert en middag med Antradition.

00:02

Three Days of Design i København byr på et inspirerende designfestivalmiljø med innovative utstillinger og kreativt samspill mellom designere og besøkende.

16:03

Jernia tilbyr ekspertise og råd for malingsprosjekter, samtidig som de feirer malingsdager med 25% rabatt.

Transkript

Nämnd i episoden

Three Days of Design 

En designfestival i København, besøkt av podcast-vert og gjest. Oppleves som inspirerende og inkluderende.

København 

Byen hvor Three Days of Design arrangeres. Besøkes av podcast-deltakerne.

Antradition 

Interiørmerke med showroom og hotell i København. Nevnes flere ganger i positiv sammenheng.

New Works 

Interiørmerke med hotell-inspirert showroom og hyllesystemer. Besøkes og omtales positivt.

Odohaus 

Interiørmerke med showroom innredet som hotellsuiter. Besøkes og omtales positivt.

Anders Nevold 

Designer som presenterte en ny sofa, "High Love", under Three Days of Design.

High Love sofaen 

Ny sofa designet av Anders Nevold. Beskrives som komfortabel og spennende.

Helle Mardal 

Kunstner som presenterte glasskunst med sorbetfarger. Omtales positivt.

Svensk Tenn 

Interiørmerke med showroom i København. Omtales positivt.

Lady Wonderwall 

Malingmerke nevnt som en del av et sponsor-segment.

Supreme 

Malingmerke nevnt som en del av et sponsor-segment.

Balance 

Malingmerke nevnt som en del av et sponsor-segment.

Jotun 

Malingmerke med fargen "Syding Beige" nevnt.

Humble Yellow 

Farge fra Jotun, beskrevet som varm og interessant.

Jernia 

Sponsor av podcasten. Nevnt i forbindelse med malingstips og -produkter.

Amalienborg slott 

Nevnt i forbindelse med champagne-arrangement hos New Works.

Lange Linje Pavillon 

Restaurant hvor podcast-deltakerne spiste middag.

Petra Hotellet 

Hotell i København, nevnt som et sted hvor en av podcast-deltakerne bodde.

Valerie Objects 

Sted hvor podcast-deltakerne skulle møtes, men det oppstod en misforståelse om lokasjon.

Granita 

Person som gav podcast-deltakerne veibeskrivelse, som viste seg å være noe uklart.

Karoline Freil 

Person som podcast-deltakerne hang med under Three Days of Design.

Oslo Deko-jentene 

Gruppe som podcast-deltakerne snakket med under arrangementet.

Valentina 

Person fra Berlin som podcast-deltakerne møtte.

Bjarte 

Person fra Smau arkitektur som podcast-deltakerne snakket med.

Torbjørn (Andersen og Vold) 

Person som skal være gjest i podcasten.

Lasse 

Person som deltok på turen til København med en av podcast-deltakerne.

Mina 

Person som sendte inn et spørsmål til podcasten.

Deltagare

Guest

Tone Kroken

Host

Nicolai Winther

Sponsorer

Jernia

Poäng

Three Days of Design er ikke bare en messe, men en opplevelse som involverer hele byen.

Arrangementet er inkluderende og åpent for alle, ikke bare fagfolk.

Årets tema, "Keep it real", gjenspeiles i en blanding av ekte håndverk og drømmende, overveldende design.

Det er en spennende kombinasjon av det autentiske og det fantasifulle.

Mange designhus har gått fra tradisjonelle showrooms til å skape hjemlige settinger for å vise frem sine produkter.

Dette gir en mer taktil og opplevelsesrik presentasjon.

Hotellstilen er en fortsatt supertrendig stil innen interiørdesign.

Mange designhus presenterer sine produkter i hotelllignende rom.

Brunt treverk, støvete farger og myke gulfarger er viktige fargetrender.

Disse fargene skaper en varm og koselig stemning.

Skulpturelle objekter og kunst integreres mer og mer i interiørdesign.

Disse elementene gir et eksklusivt og stemningsskapende preg.

Praktiske oppbevaringsløsninger, som hyllesystemer, blir stadig viktigere.

Disse løsningene må også være estetisk tiltalende.

Stemningen i et rom er viktig når man skal innrede.

Det er viktig å tenke på hvilken stemning man ønsker å skape.

Påståenden

Showrooms er i ferd med å dø ut til fordel for mer hjemlige og opplevelsesrike presentasjoner.

Designhusene fokuserer nå mer på å skape en stemning og en opplevelse for kundene.

København er en by som er generøs og hyggelig, og som er perfekt for å kombinere en bytur med Three Days of Design.

Byen tilbyr mye å oppleve i tillegg til designfestivalen.

Interiørfolk er gjennomgående hyggelige, generøse og interessante mennesker.

Dette er en positiv observasjon om bransjen.

Lignende

Laddar