Velkommen til Interiør og Tone, jeg har savnet deg. Du har vært i Paris, du. Ja, jeg er så heldig. Jeg har vært der en svipp innom. Jeg føler at det er sånn, når Tone har vært i Paris, det er sånn andre har vært på hytta. Du har vært på...
Det er veldig krevende for oss vanlige folk, at du er så ofte der. Men nå var det nok en trendspotting. Ja, det var med et objekt som er en kjempefin, kjempestor messe, hvor alle fra hele verden kommer og stiller ut det nyeste tingene de har. Til deg som hører på nå, jeg skal si hva vi skal snakke om i dag. Så vet du temaet for episoden, hvis du kan sjekke av i Spotify, så skal vi snakke om de beste,
beste kombinasjonene. Altså jeg tenker sånn, vi har sukker og kanel, vi har gin og tonic, altså sånne ting finnes innenfor interiørverdenen også. Ting som rett og slett funker, som er kule sammen, og som både hører litt sammen. Det er tema for episoden. Men jeg synes vi skal bare unne oss en liten to minutter da, eller noe lignende det. Hva rører seg? Hva var det på med så objekt i år?
Det jeg ser er at det kommer mange spennende kombinasjoner. Den rene nordiske stilen, sorry folkens, men den er litt over. Den er litt passé. Jeg ser at det kommer mye mer spennende kombinasjoner, masse farger. Det skal være litt rotete uttrykk. Det skal være litt rotete levende. Det er akkurat som om man har åpnet en dør, og så bare flammer det over, synes jeg nå. Det gjør det. Det skal være taktilt uttrykk.
Det skal være masse farger. Det skal være blomster. Masse mønster. Mønster på mønster. Mønster, mønster. Det bongner. Det bongner av mønster. Det bongner av skulpturer. Skulturelle former. Altså, det er så gøy. Jeg ble så gira. Jeg føler det er litt sånn crazy days, ja. Ja, men det er litt crazy days. Men det er crazy days på en veldig... Det som er viktig da, det er at det skal være crazy days på en...
harmonisk måte. Og det er jo det som ofte er vanskelig for folk flest, å få til den der harmonien. Skal jeg si hva jeg opplever? Ja, at det er litt sånn avansert nå. Ja, det er det. Det er skikkelig avansert. Altså, man trenger mer enn noensinne, liksom, å tone inn til å vurdere noen. Fordi med en gang man liksom åpner døren for en mer sofistikert og mer avansert fargepalett, og
Om en gang man begynner med mønster på mønster, lag på lag, og som du sa, strukturer. Stoffer med ulike strukturer, tykkelser, høyde på teppene. Det er ganske mye man kan leke seg med, og bruke og spille på. Så er det akkurat som det er mer å finne ut av. Ja, det er vanskeligere. Det blir mer komplisert. Men broderier, jeg må nevne broderier. Det kommer så mye broderte ting. Det er veldig gøy. Nå er det bare rett og slett å snuke frem
Årets første loppis-tips, broderte duker. Ja, bare gå bananas også. Kjøp sånne løpere som vi hadde på veggen og sånn. Bare liksom, gønn på. Jeg gleder meg. Dette skal vi selvfølgelig legge ut noen smakebitter av på Instagramen vår. Tone, du la ut litt fra Paris. Jeg gjorde det, jeg fant masse fint. Det er alltid noe å nyte i den byen der. Det er det ikke noe vi glemmer.
Men dagens episode, nå er vi på kombinasjoner. Vi får ganske mange spørsmål, må vi kunne si. Det er lov å si sånn at man har fått masse spørsmål om noe. Ja. Det er faktisk sant. Ja, det er veldig fint. Det er så gøy. Det er så mange som sender inn ting til oss. Det er så hyggelig. Jeg får veldig lite spørsmål om hudpleierutinen min, og det forstår jeg. Den kunne vært bedre. Men vi får mye om for eksempel hva som passer til hva. Ja.
Så det har vi ruga litt på Tone og jeg, og har også tenkt på, kan vi lære bort noe? Noe som nærmest hører sammen, og som løfter hverandre i kombinasjon. Det er det vi har prøvd å tenke på nå. Og det er så gøy, fordi det er de kombinasjonene som veldig mange synes er vanskelige. Tørrer jeg det? Kan jeg være så gæren? Er det feil? Er det feil å blande stål og messing? Ja, ikke sant?
Aldri, aldri ferdig. Du er ikke så streng på det, og det synes jeg er litt deilig. Jeg gjorde akkurat en stålmessing-merch som jeg faktisk ikke hadde tenkt over selv en gang. Jeg tenkte sånn, åja, fader, alt er kromme. Ja, ja, der kom det noe messing. Men det får være greit. Og det er det som er fint, det er det som skaper den gode følelsen og det spennende uttrykket. Ja, så gøy. Det er altså selvfølgelig mye som er lov, men det er jo mye som blir litt ekstra fint når de får spille på hverandre.
Kan vi ikke si det sånn? Jo. Skal vi starte med det første punktet? Vi har ikke egentlig kalt det punkt nummer en, det er egentlig bare for å starte et sted. Mange er jo glad i marmortone. Dette med stein. Og marmor er et klassisk materiale, tidløst. Vi har sett det enormt de siste årene. Det kommer aldri til å bli moderne. Marmor er vakkert. Er du glad i marmor? Vær det da. Og så kan vi jo si at dette gjelder jo egentlig...
og nye avanserte kompositblandinger og alt sånt. Vi har tenkt på det også. Vi har tenkt at det kommer masse sandstein fremover, folkens. Altså rolig beige sandstein. Ja, absolutt.
Det er en samme kombinasjon. Men hvis vi ser for oss den klassiske marmoren, hva vil du si er en kombinasjon med marmor som alltid funker? Messing. Ja, du er glad i det faktisk. Jeg elsker det. Jeg synes også det er veldig fint sammen. Jeg ble aldri lei av det. Men jeg har jo et hjerte for messingen. Jeg vet at messingen får kjørt seg innimellom. Den er jo sånn som kommer litt i bølger. Jeg husker for noen år siden var det veldig mye sånn
det kommer inn sånn messing i alle, hva skal jeg si, alle formater og kvaliteter, hvis jeg kan si det på den måten, så får man sånn, ok. Alle hadde messingbestikk, typ. Ja, og messingbestikk, det kan jeg kanskje klare meg ut, men jeg er jo veldig glad i messing i armaturer, i lamper, altså det ligger mitt hjerte nært. Jeg har en liten, det minner meg jo om guld da, og jeg har jo litt en King Midas åre inni meg. Ja, ja.
Du har en fantastisk bord, messing glassbord. Ja, det liker jeg fra 70-tallet. Og så har du tjukk messing, sånne tjukke rør. Absolutt, med mørkt røykfarge og glass. Det er gøy, det er en kul kombinasjon. Og så har jeg noen gamle lamper i messing og røykfarge og glass. Jeg digger det egentlig. Men med marmor, det er jo på en måte noe annet enn den 70-tallse estetikken, men marmor og messing også synes jeg alltid ser klasse ut.
Det ser så veldig elegant ut. Det gir et veldig eksklusivt preg hvis du har et bad bare med marmor og for eksempel messingdetaljer. Det er så klassisk, det er så tidløst. Jeg kan aldri gå lei av det. Jeg vil alltid elske det. Og så er det kanskje noe med at messingen varmer opp litt da. Det er jo ofte...
grå tegninger i marmoren. I hvert fall mange velger jo det. Eller det kan være rosa eller grønn. Men uansett, messing er bare nydelig. Er det ikke litt som på Britannia? Der er jo den kombinasjonen. Der er det bare messing og marmor. Og til de av dere som ikke har vært på Britannia luksushotell i Trondheim,
og sove der, snuke og kikke. Fader, det er fint der, altså. For meg er det en egen destinasjon å reise til Trondheim for å bo på Britannia. De har så gode restauranter, de har et spa, og barn har jo verdens beste drinker, så du behøver ikke gå ut. Du kan være bare på Britannia. Ja.
Jeg går og shopper klær hos Schein og Karma. Da er helgen min redda. Det var skjedd med oss nå. Det ble plutselig en liten innskutt. Helt usponsert reklame for Trondheim. Jeg elsker jo den byen. Alt er så tett og nært. Det gjorde ikke noe med Britannia. Det speilsalene der, drinksalene.
drinkene der. Let's face it. Jeg lurer på om jeg faktisk ble enda mer glad i marmor og messing etter å ha vært i noen år. Ja, men det blir jeg. Jeg fikk virkelig sånn wow, du kan bare gønne på, du kan ha så masse marmor og messing liksom. Så det er et eksempel på en kombinasjon som om det ikke er salt og pepper, så er det i hvert fall hvis du ønsker deg på en måte eller planlegger å bruke marmor enten på kjøkkenet ditt eller badet ditt, så er du veldig pro å kombinere det med messing. Ja.
Og jeg tror ikke du er lei deg om ti år. Det skal mye til. Ja, enig. Kult. Vi har flere kombinasjoner som vi skal bytte opp på. Ja, vi har tre og betonggulv. Å ja. Det er gøy. Og her er vi inne på det som du er veldig opptatt av, Tone Krokemor. Det er jo disse kontrastene. Og betong, industrielt, hardt og grått. Mens treverket kommer med varme og mykhet, må man kunne si. Det ser så fett ut sammen. Det gjør det.
Jeg synes betongen blir så mye tøffere når du kombinerer den med tre. Ja, veldig. Her er vi litt på arkitektenes favoritter, eller? Jo, dette er arkitektenes. Men tre-typen, hva synes du? Ville du gått for olje-eik, eller ville du gått for valnet, som vi ser veldig mye av fremover? Jeg synes jo egentlig ganske mye, hvis man har...
betong på en vegg altså hvis man snakker om at man har en betongvegg med pusset betong eller man har faktisk sånn polert betonggulv synes jeg også er ganske kult eller epoxy kanskje ja, ja, ja, nei da det er uansett hardt da, og det industrielle mot treverket, da kan jeg like veldig mange typer treverk ja
Men jeg vet at du har et veldig hjerte for valnøtten. Jeg er det, så jeg er litt ferdig med olje-eik. Sånn hvitolje-eik er alltid veldig vakkert, men det kan også bli litt kaldt. Det spørs litt på rommet hvor stort det er og sånn. Men jeg elsker valnøtten. Det har selv jeg fått med meg. Mange som har fått litt øynene opp for den. I den litt sånn teddy brune valnøtten. Åh, den er nydelig. For den har litt sånn gråhet i seg. Uten at den er sånn, den er jo ikke rød.
Det er lekkert, altså. Det er veldig fint sammen med og sammen med betong, da, så tenker jeg det er en veldig varm og fin kombinasjon. Er det liksom en slags regel som du opererer med, eller regel, du sier jo alltid nei til alle regler, men du har dem nok litt da likevel inni deg, Risse.
Nei, men dette med liksom, jeg håper siste gang vi tenker litt sånn, mykt, hardt, varmt, kaldt, er det ofte en øvelse? At ikke man bare ender opp med for kaldt, for varmt, for et eller annet? Den beste øvelsen du kan gjøre, det er å kombinere materialer. Det blir mye mer levende, det blir et mye mer organisk, spennende hjem. Men det er en øvelse, men man kan alltid liksom, et for hardt rom trenger stofflighet. Ja.
Dette har vi jo ignort om i noen episoder nå, men det er en skikkelig øvelse. Jeg føler jeg har blitt mye flinkere selv på privaten etter å ha begynt å podde med deg. Jeg ser ting jeg ikke så så lett før. Så det er tid
til deg som hører på, alle blir flinkere av alt man driver og tenker på, eller liksom blir opptatt av, rett og slett, blir man jo litt flinkere til. Ja, fordi man får et nytt blikk når man hører om det, så ser man ting på en annen måte, og så ser man ikke i boksen, ikke sant? Du ser med et vire blikk, du har et mer åpent blikk.
Og så har jeg blitt flinkere til å dekode sånn, oi, dette rommet likte jeg kjempegodt, hvorfor liker jeg det så godt? Og så kan jeg liksom se det. Og kanskje litt motsatt også, dette opplevde jeg som litt sånn og sånn, hvorfor det? Altså jeg har blitt mye flinkere til å... Så gøy! Du vet sånn i gamle dager når man fikk beskjed om å tolke dikt på videregående og sånn, sånn tekstanalyse. Jeg driver med litt av det samme, har jeg skjønt nå, når det gjelder interiør. Ja, men jeg mener det. Jeg maner da. Men da blir man flinkere, faktisk. Ja.
Ok, men treverk og betong, ja. Og så må vi snakke om metaller. Ja, det er vi glad i. Hva vil du trekke frem der? Stål og krom mot brød.
brunt skinn. Det er en slager, altså. Det er alltid fint, det. Altså, vi liker det begge to. Du kommer og viser meg ting, og så er det liksom det er den kombinasjonen, altså. Og stål, folkens, det kommer vi til å se masse av. Og særlig disse kroma beina på møbler, det er nok en økende tendens, ser vi nå. Altså litt sånn space age inspo, kombinert med gjerne liksom brunt slitt
Å, det er deilig. Det er så fint. Det er fint. Altså brunt slitt skinn. Er det noen gang feil? Å, det er så deilig. Og det igjen også. Jeg mangler litt brunt slitt skinn i livet mitt. Det er jo kanskje en årsak til det. Grisedyrt, eller? Ja, det er ikke ofte kjempedyrt. Jeg synes jo alltid det er så dødelig lekkert. Og så er det jo ofte benyttet i kjente designstoler og sånn. Kommer jo i det, og så har du den...
Den der etik i sofaen, for eksempel, eller i brunt skinn, er jo en slager. Den er kjempefin. Ikke akkurat gratis, men alltid fin. Og mye, på en måte, oppturen med det, tenker jeg faktisk er at brunt skinn blir jo nesten finere enn måler, eller? Ja, det gjør det. Helt til det sprekker. Og det er alle nyanser av brunt skinn, bare ikke rødt. Yes. Rødt kan vi ikke fordra. Jeg begynner. Ja, helt enig.
Rødt går ikke, men du kom drassene med en stol du viste meg fra HK Living forrige morgen. Ja, jeg har fått litt henge på det. Den oppfyller jo på en måte alt jeg drømmer om i den forstand. Sånn tykke, sylinder, kroma bein som går liksom i ett, føler jeg. Ja, det var veldig kul. Det ser nesten ut som det er litt luft inni beina på en måte. Og så er det...
brunt, ikke skinn faktisk. Det gjør at den er litt rimeligere i pris. Det er enten sånn canvasstoff, eller brun fløyel, som jeg kanskje heller mot da. Fatimans skinnsette. Nei, men den ser dødsfresh ut. Den var så fin den stod der. Og den heter rett og slett, jeg tror den heter Chrome Lounge fra H&K Living. Den går an å, det kan vi legge ut på. Og den er helt ny, altså jeg liker sånne nye ting. Den koster rundt 15 000, det skal sies. Men,
Tatt i betraktning hva en stol i dagens samfunn i konjakkfarga sin kan koste, så synes jeg ikke det var så galt.
Hvis det får løp i en drøm, så er vi på nivå drømsøtt om dette. Men jeg blir skikkelig glad å se på den. Jeg blir glad. Den er skikkelig leken. Vi snakker jo mye om at trenden akkurat nå er leken. Det skal være lekent. Og den stolen oser av lekenhet og nytt. Enig. Elsker den. Men jeg har en favorittstol. Ja, det tviler jeg ikke på. Den er fra Dux.
Bruno Matheson har designet en stol som heter Karin, som jeg alltid har elsket. Den er lav, den er med brunt skinn, og her er det tynne stålerør. Er ikke dette en klassiker? Ja, dette er en klassiker. Du kommer trekkende som er klassikerne. Jeg elsker den. Den finnes i bord også.
Det vi ofte får spørsmål om, og som vi på en måte utfordrer dere litt på, det er jo dette med sånn, åh, tidløst, tidløst, tidløst, som egentlig er nesten sånn, vi har vel andre, vi er jo ikke alene om å mene det på en måte, men det der tidløse idealet, det kan man gå seg litt villig, fordi de kuleste tingene er jo alt annet enn tidløst, egentlig. De er jo tydelige for sin periode, og dermed blir de tidløse, hvis dere skjønner hva jeg mener. Er det ikke litt enda noe? Det er veldig viktig. Vi trenger begge deler. Fordi
Fordi når man lager seg et hjem og tenker for mye på at det skal være sånn, her skal på en måte alt være i hunden i 20 år da. Ja, men måten man gjør det på er jo egentlig å ta valg som betyr noe, unngå det altfor generiske. Og så er det jo, ja. Det er blandingen, det er miksen som gjør det. Ja, jeg synes det.
Så det synes jeg alltid er greit å minne om når vi snakker såpass mye om tendenser og sånt som vi gjør, Tone. Så betyr det liksom det å trives med noe over tid, betyr ikke at det er nøytralt. Skjønner du hva jeg mener? Nei, du må ha inn de lekene. Du må ha inn den stolen du nå har. Vi er helt sikre på det. Hahaha!
Og jeg må vurdere den dukkstolen. Må ta jeg for mange klassikere? Trenger jeg det? Skal jeg også? For det er sånn, hvis jeg har bare klassikere, så unnskyld meg folkens, men det blir kjedelig. Du trenger å sprite opp litt altså. Og noe som jeg synes er morsomt, er når jeg drømmer om noe eksklusivt og klassisk, så kan jeg plutselig komme over noe corny på Finn, eller jeg finner noe på Loppemarkedet og sånn, som på en måte bryter med det, men som jeg likevel tenker sånn, herregud, det kommer til å bli mega fett inn i miksen. Ja.
Du kan ha rare ting imellom. Du må ha rare ting. Det blir jeg glad av. Man er egentlig styggpent. Du vet ikke om det er stygt eller pent, men det blir spennende. Det blir et interessant ting. Det er morsomt, apropos å være pen og
Sånn penhet. Jeg tenker at med interiør så er det jo litt sånn, ok, hun veldig pene dama, som ikke er så spennende å snakke med, hun glemmer man litt, men og sånn føler jeg det med interiør også. Det må være sånn noe ved interiøret som er litt awkward. Jeg har på seg en stor nese, eller Ja, det er de tingene man fester seg med. Jeg vet det, og absolutt noe morsomt å melde. Det er liksom de veldig gode interiørene, synes jeg. Ikke bare penhet. Det var litt om det da.
Ukas annonsør er Right Price Tales. Tone, fine baderom, det vet jeg er en lidenskap for deg. Og et av spørsmålene som kommer oftest inn i inboxen din på Instagram, det er jo fra folk som spør deg til råds, hvordan få til luksusfølelsen på budsjett på mitt eget bad? Og da har jeg et kjempegodt forslag. Store fliser!
lyse farger, gjerne beige toner. Og ton i ton fug også, eller? Ja, ton i ton fug! Det gir bare enda mer luksusfølelse. Og jeg har tre fliser som jeg har valgt meg ut her, som er mine favoritter. Den ene, den heter Carbis Gold. Formatet her er 60x120. En annen ting er jo at gold...
Altså, liker du gullstilen, vil du ha gullarmatur, da har du flisen din her. Så har vi Sermat Natural. Den flisa er 80x80. Husk at jo større flis, jo mer luksusfølelse får du. Den passer den lyse nordiske stilen. Den siste favorittflisaen min, den heter Mononix Mate. Den er skikkelig klassisk, tidløs, blir aldri feil. Formatet her er 60x60, så den er svær denne.
Og inne på rightprice-tiles.no, der kan man se hele sortimentet av fly, sant? Det kan de, og det er så svært sortiment, så du kan gå deg litt vild. Og i tillegg så har jeg Right Price Tiles også kjempefin baderomsinnredning, min favoritt for luksusbade.
Det er Nordic. Den Nordic-serien er helt råfin. Og så har de kjempefint armatur. Og de har de fine, runde speilene med leddlys. Og der har du et tips, da. Ja, det har jeg. Speilet kan aldri bli stort nok. Husk for det. Du trenger større enn det du tror. Og apropos budsjett, Tone. Vi har jo laget en helt egen poddepisode, vi. Om luksus på budsjett. Den kan jo lytteren gå og høre på for å få enda flere tips. Det burde du. Er det sånn, Tone, at vi har et tilbud
oppå de allerede hardt presset prisene. Om vi har. Du får 20 prosent på ordinære priser hvis du bruker rabattkoden TONE20 og dette gjelder fram til og med 30. juni. Så de allerede hardt presset prisene, de har trykket enda et tak ned til deg, kjære lytter.
Men vi har flere kombinasjoner som vi aldri slutter å elske. Og det er for eksempel fargene rødt og rosa. Altså, vi elsker det. Det var sånn som jeg fikk vite. Det er frekt. Jeg vet det. Dødsfrekt. Og det er veldig punchy brukt på riktig måte. Ja. Og når du, vi snakket jo før vi skrudde på recorderen, du nevnte liksom at fargekombinasjoner i det landskapet, altså rødt, det er veldig punchy.
Rødt, det ser du mer av. Det så du jo på rett. Rødt, folkens. Rødt, rødt, rødt. Det går med masse rødt. Det gjør jo det. Ja, det gjør det. Og det er så gøy, og vi har funnet sammen to veldig fine rødfarger. Den ene, den dype røde, den heter Blazer fra...
Og så fant vi Dragon Fruit, som er en rosa fra Pure and Original. De to fargene, det er sånne dype, gode farger. Det er ikke sånn lys og mørk, det er dyp, dyp, egentlig. Begge er dype. Men det er litt sexy business. Veldig sexy. Altså, det er så sexy! Hahaha!
Det er så gøy. Jeg lagde akkurat, som jeg sa til deg i går, noen røde fliser med rosa. Å, herregud. Å, det er kult, altså. Jeg var også med Mola Roche for øvrig. Veldig kul forestilling på Chateauneuf i helgen. Ja! Og apropos det, det er jo litt sånn boudoir. Det er filmen som mange sikkert har sett, Mola Roche, som har blitt tatt i scenen. Og det er jo masse sånn.
hva skal jeg si, korsetter og litt sånn bakerommaktig med paletter. Men det er mye rødt, rosa, sexy business som jeg ble litt inspirert av. Og jeg føler at det liksom
Det universet der, jeg ser det litt i trendbildet også. Litt sånn boudoir-aktig. Boudoir, skikkelig boudoir. Det er liksom sånn deilig, det er noe veldig eksotisk og sensuelt over det. Veldig. Vi trenger det nå. Gjør vi ikke det? Jo. Men jeg husker at det var sånn da jeg var liten og var veldig glad i rosa, så husker jeg at det var noen sånne regler, om det var noen som sa det til meg, rødt og rosa er veldig stygt.
sammen. Det var liksom sånn crash-kombinasjonen over alle crash-kombinasjoner. Og så er det bare, i retrospekt, det er bare sånn, rødt-rosa er jo en power-kombo. Skikkelig power. Det er så frekt, altså. Men det må være selvfølgelig i familie med hverandre. De må dra i samme retning, ikke sant? Ikke for gul, rød og for blå-rosa. Altså her må man se på at de trekker i samme retning.
Og så bør, sånn som de fargene vi har funnet, som er skikkelig dype, det synes jeg er veldig kult. Litt sånn juvelfarger, ja.
Hvordan ville du brukt det, tror du? Kunne du hatt et helt brott? Jeg har akkurat laget de flisene med disse fargene til en stue i Portugal. Kjempefrekt og veldig kult, altså. Lekkert. Og så ville jeg brukt det. Jeg ville ikke nødvendigvis hatt det på soverommet. Jeg tror kanskje jeg heller ville hatt det i gang. Gång hadde vært fantastisk. Noe annet enn soverommet? Ja, noe annet enn soverommet. Jeg så noe inspo fra Farrow & Ball. De har jo veldig mye gøy inspirasjon. Folk tagger jo veldig mye av den.
i interiørene sine, så de har jo veldig stort bildemateriale, men da så jeg noen som hadde malt en sånn plastbygd bokhylle i rødt i en gang. Det var ordentlig lekkert. Det er tøft, altså. Og der var det også brukt i kombinasjon med rosa, og det var sånn... For lyst til å male igjen, da. Ja, men det ble så veldig tydelig at et rom som på en måte kun bare ble gjennomgang og litt sånn boring, kanskje til og med rotete, fikk liksom en personlighet, da. Å, så deilig. Ja, så det så jeg for... Det ble kjempeinspirert, da. Så jeg ser at det funker.
Fader, jeg må ha noe ut å rose hjemme selv. Kan ikke du gjøre det? Kan ikke du? Så slipper jeg å male. Hvis jeg får det hos deg, så blir jeg veldig lykkelig. Jeg blir så sliten av å bli influensa av deg, Tone. Det er du nå hele tiden. Siste, vi må snakke om treverk.
Og ragg. Treverk og ragg. Det liker vi. Det er alltid fint sammen. Ja, det er det. Da har vi diskutert dette på forhånd, og da tenkte jeg spesielt på de store tregulvene som veldig mange har. De trenger, eller de har veldig godt av et litt...
langhåret tøppe. Langhåret, deilig, tjukt tøppe. Hvorfor er det så fin kombo? For det er det myke, da. Det blir liksom det organiske. Jeg elsker det uttrykket, liksom. Og det blir for hardt hvis du bare har et tregulv uten noen ting på. Det blir veldig hardt og kaldt, da. Så å blande og ha et deilig, mykt ulltøppe, det er alltid fantastisk. Og så bryter det på en måte opp. Jeg synes det ser litt
mer rock'n'roll ut. Selv om det ikke skal være et rockehjem, så er det noe med det der saueulla, som blir i hvert fall meget visuelt lekkert. Nå tenker jeg på det teppet som Milla Studio har, som er sånn kjukt. Det er råfint.
Og så har du de der som er fra Layered. Er det Layered? Nei, det er Layered også, har noen helt nydelige. Men du har noen andre tepper som de har på Kappelen Dimery tepper, elsker jeg. De har den der, som du elsker, den raggen, og de har det der høyt og lavt, de har flere nivåer, de har så mange fine tepper. Og det man får da på det flate tregulvet som har et uttrykk,
Da får du noe som bryter litt og skaper et helt eget uttrykk. Det er kjempegøy. Og det her er jo noe som går igjen litt overhudene. Den der mixen mellom hardt og mykt, blankt og matt, og stein og organiske materialer. Er det en slags huskeliste at man skal prøve å ha et sjekk på alt, eller? Ja.
Nei, jeg tror heller man skal gjøre sånn som du sier at du gjør, at du får det blikket, du får det inni deg. Du bør ikke huske på så mange ting. Men hvis du synes det er for kaldt og sterilt, da er det ofte mangel på tekstil, kan man si det litt sånn? Ja, det kan man si. Har du mye marmor eller stein, så trenger du kanskje litt sånn messing som gir varme til det kalde. Ja.
Kanskje noen trerammer på speilene for eksempel. For det er klart at marmor og speil, altså et badrum for eksempel, blir jo fort mye hardt på hardt. Der er det liksom flystein. Det ene stedet vi kanskje ikke skal dra inn for mye tepper, for å være helt ærlig. Men da kan for eksempel treverk i badrumsmøbler mange i den lunheten. Eller kanskje en gardin. Ja, en messinggardinstang i stedet for skap, så kan man liksom ha sånn
En messingstang med et lintøy foran, det kan være veldig fint. Og kanskje ha håndklærne frem, bare for å ikke føle at man kommer bort de skarpe kanter overalt. Det er nesten sånn. At det er litt myke ting. Toni, jeg synes det er et veldig gøy tema. Jeg også. Har du en favorittkombinasjon selv? Jeg fikk det nå når vi jobbet med det her. Det var Rødt og Rosa. Jeg har lyst på den sensualiteten jeg har med. Hahaha!
Fikk du da? Fikk du noen? Nå er jeg helt opphengt i den brun skinn og krom. Du vil ha den stolen, du. Jeg vil egentlig bare ha det overalt i alle rom. Så jeg må roma ned litt der. Men du kan ha det i ett rom, da. Det går an. Ikke alle. Hahaha.
Som vanlig, en glede å dykke ned i detaljene med deg, Tone. Vi er her neste uke også. Ja, det er vi. Hver uke kommer vi. Hver onsdag. Og vet du hva? Hvis du akkurat har begynt å høre på oss, kan du ikke lagre oss i spilleren din, sånn at du følger oss? For da får du pling når vi legger ut en ny episode. Og så går det an å fortelle hun interesserte venninne av deg at det finnes en podcast som heter Interiørådet, og den er skikkelig bra. Ja! Håper vi høres neste uke også. Ha det!