12/11/2019

Seriegründer Nadir Nalbant om hvorfor han lykkes hver gang

Nadir Nalbant, seriegründer, har utfordret etablerte markeder flere ganger, nå med boligalarmselskapet Homely. Han mener dagens boligalarmindustri er dominert av to aktører med høye priser og dårlig innovasjon. Homely tilbyr en billigere og mer moderne løsning. Han forklarer sin gründerfilosofi, viktigheten av å finne partnere og å bygge en historie rundt selskapet. Han hentet 12 millioner kroner fra Schibsted, som han ser på som en strategisk partner med kompetanse innen merkevarebygging.

00:00

Serigrynder Nadir Nalbant diskuterer sine erfaringer fra telekombransjen og lanserer nå et nytt, konkurransedyktig boligalarmfirma.

09:19

Å være liten gir en fordel i rask tilpasning og innovasjon, men krever sterke partnerskap for å overvinne ressurser og tillit.

16:42

Suksess som gründere handler om lidenskap, evnen til å fortelle en historie og utfordre etablerte aktører i markedet.

24:15

For å lykkes må man ha ekte engasjement, en god idé, og finne de riktige partnerne.

Transkript

Mentioned in the episode

Boligalarmindustrien 

Er dominert av to aktører med høye priser og lite innovasjon.

Homely 

Nadirs nye selskap som tilbyr en billigere og mer moderne boligalarm.

Schibsted 

Investerer i Homely og gir kompetanse innen merkevarebygging.

Telenor 

Et av selskapene Nadir har utfordret tidligere.

Netcom 

Nadirs tidligere selskap som utfordret Telenor.

Sense 

Nadirs tidligere selskap som ble solgt til Reitan-gruppen.

Chess 

Selskapet Sense ble fusjonert med Chess.

Hello 

Nadirs tidligere selskap som ble solgt til Ice.

Elkjøp 

En partner som støtter Homely og har erfaring med å selge mobilabonnement.

Reitan-gruppen 

En partner som støttet Hello og solgte prepaid gjennom Narvesen, 711 og Rema 1000.

Apple 

Et eksempel på et selskap som utfordret et etablert marked og introduserte et nytt konsept (mobilmarkedet).

Tesla 

Et eksempel på et selskap som utfordret et etablert marked og introduserte et nytt konsept (bilindustrien).

Safewall Security Group 

En norsk underleverandør til Homely som leverer alarmstasjon og IoT-plattform.

Elektroimportøren 

En partner som støtter Homely og har interesse i å lykkes.

Cefalo 

Et norsk outsourcing-selskap som rekrutterer utviklere i Bangladesh.

DNB 

Et eksempel på et selskap som har ressurser til å gjøre alt selv.

Narvesen 711 

En del av Reitan-gruppen som solgte Hello prepaid.

Rema 1000 

En del av Reitan-gruppen som solgte Hello prepaid.

Skipsted 

En strategisk investor i Homely med kompetanse innen merkevarebygging.

ASKOM 

Et sveitsisk konsern som holdt et kurs om partnerskap.

Participants

Guest

Nadir Nalbant

Host

Unknown

Sponsors

Cefalo

Lignende

Laddar