3/28/2019

Episode 185 - Han selger elbilen 11 000 nordmenn venter på

Henrik Wenders, visepresident for markedsføring for Byton, besøker Teknisk Sett-podcasten for å snakke om den kommende Byton M-Byte elbilen. Han deler at 11 000 nordmenn har registrert sin interesse for å kjøpe bilen, som forventes å bli lansert i 2021. Wenders forklarer Bytons fokus på å integrere digital teknologi i kjøreopplevelsen, og understreker at bilen er designet for å være en del av et bredere digitalt økosystem. Han fremhever også Bytons mål om å tilby en komfortabel og kvalitetsorientert kjøreopplevelse, og mener at Byton M-Byte skiller seg ut fra konkurrenter som Tesla og Jaguar ved å fokusere på brukervennlighet og en mer hensiktsmessig rekkevidde.

00:00

Jan Moberg og Audrey Carl-Pamon diskuterer elbilens fremtid med Henrik Wenders fra Byton under Nordic Ivesømmet i Oslo.

03:59

Fremtiden for bilindustrien handler om elektrifisering, teknologi fra Kina, og en ny forståelse av bilens rolle i samfunnet.

10:25

Byton M-Byte integrerer data og preferanser for en sømløs, smart kjøreopplevelse i fremtidens digitale økosystem.

13:54

Byton M-Bite kombinerer kvalitet og teknologi, med fokus på konkurransedyktige priser og unike design, og produksjon begynner snart.

Transkript

Mentioned in the episode

Byton 

Et kinesisk selskap som lager elbiler, spesielt Byton M-Byte.

Byton M-Byte 

En elektrisk SUV som Byton produserer og som er i fokus for podcasten.

Teknisk Sett 

En podcast fra TU som dekker teknologi, spesielt elbilindustrien.

TU 

Et norsk mediehus som produserer Teknisk Sett-podcasten.

The Hub 

Et nytt hotell i Oslo sentrum hvor podcasten ble spilt inn.

Nordic Ivesømmet 

En stor elbilkonferanse som ble holdt på The Hub.

Las Vegas 

Byton M-Byte ble vist frem i Las Vegas på SAS.

SAS 

En konferanse som ble holdt i Las Vegas hvor Byton M-Byte ble vist frem.

Norge 

Et land med et stort elbilmarked og en viktig marked for Byton.

Tesla 

En amerikansk elbilprodusent, en konkurrent til Byton.

Jaguar 

En britisk bilprodusent, en konkurrent til Byton.

Deutsche Autobahn 

En motorvei i Tyskland, brukt som et eksempel på hvor det kan være relevant å ha en svært høy toppfart på en bil.

Amazon 

En online-plattform som Byton planlegger å integrere med sine tjenester.

Amazon Alexa 

En stemmestyrt assistent fra Amazon som Byton planlegger å integrere med sine tjenester.

Apple 

Et amerikansk teknologiselskap som forsøkte å lage en elbil, men trakk seg tilbake.

Google 

Et amerikansk teknologiselskap som Byton har hentet inspirasjon fra når det gjelder digital teknologi.

Silicon Valley 

En region i California som er kjent for sine teknologiselskaper, Byton har et kontor i Silicon Valley.

Santa Clara 

En by i Silicon Valley hvor Byton har et kontor.

Shanghai 

En by i Kina hvor Henrik Wenders bor og bruker ridehalingstjenester.

Nanjing 

En by i Kina hvor Byton planlegger å starte produksjonen av Byton M-Byte.

Kina 

Et land med en stor økonomi og et stort potensiale for elbiler. Byton planlegger å starte produksjonen i Kina.

USA 

Et land med et stort potensiale for elbiler. Byton planlegger å lansere Byton M-Byte i USA.

Europa 

Et kontinent med et stort potensiale for elbiler. Byton planlegger å lansere Byton M-Byte i Europa.

Vestkost 

En region i USA der Byton planlegger å lansere Byton M-Byte.

Estkost 

En region i USA der Byton planlegger å lansere Byton M-Byte.

CO2 

En klimagass, Byton fokuserer på å redusere CO2-utslipp.

GDP 

Brutto nasjonalprodukt, Kina har et stort GDP og er en sterk investor.

OEM 

Original Equipment Manufacturer, Byton er en OEM som konkurrerer med etablerte bilprodusenter.

Participants

Host

Jan Moberg

Host

Audrey Carl-Pamon

Guest

Henrik Wenders

Lignende

Laddar