3/28/2019
Episode 185 - Han selger elbilen 11 000 nordmenn venter på
Henrik Wenders, visepresident for markedsføring for Byton, besøker Teknisk Sett-podcasten for å snakke om den kommende Byton M-Byte elbilen. Han deler at 11 000 nordmenn har registrert sin interesse for å kjøpe bilen, som forventes å bli lansert i 2021. Wenders forklarer Bytons fokus på å integrere digital teknologi i kjøreopplevelsen, og understreker at bilen er designet for å være en del av et bredere digitalt økosystem. Han fremhever også Bytons mål om å tilby en komfortabel og kvalitetsorientert kjøreopplevelse, og mener at Byton M-Byte skiller seg ut fra konkurrenter som Tesla og Jaguar ved å fokusere på brukervennlighet og en mer hensiktsmessig rekkevidde.
Transkript
Nämnd i episoden
Byton
Et kinesisk selskap som lager elbiler, spesielt Byton M-Byte.
Byton M-Byte
En elektrisk SUV som Byton produserer og som er i fokus for podcasten.
Teknisk Sett
En podcast fra TU som dekker teknologi, spesielt elbilindustrien.
TU
Et norsk mediehus som produserer Teknisk Sett-podcasten.
The Hub
Et nytt hotell i Oslo sentrum hvor podcasten ble spilt inn.
Nordic Ivesømmet
En stor elbilkonferanse som ble holdt på The Hub.
Las Vegas
Byton M-Byte ble vist frem i Las Vegas på SAS.
SAS
En konferanse som ble holdt i Las Vegas hvor Byton M-Byte ble vist frem.
Norge
Et land med et stort elbilmarked og en viktig marked for Byton.
Tesla
En amerikansk elbilprodusent, en konkurrent til Byton.
Jaguar
En britisk bilprodusent, en konkurrent til Byton.
Deutsche Autobahn
En motorvei i Tyskland, brukt som et eksempel på hvor det kan være relevant å ha en svært høy toppfart på en bil.
Amazon
En online-plattform som Byton planlegger å integrere med sine tjenester.
Amazon Alexa
En stemmestyrt assistent fra Amazon som Byton planlegger å integrere med sine tjenester.
Apple
Et amerikansk teknologiselskap som forsøkte å lage en elbil, men trakk seg tilbake.
Et amerikansk teknologiselskap som Byton har hentet inspirasjon fra når det gjelder digital teknologi.
Silicon Valley
En region i California som er kjent for sine teknologiselskaper, Byton har et kontor i Silicon Valley.
Santa Clara
En by i Silicon Valley hvor Byton har et kontor.
Shanghai
En by i Kina hvor Henrik Wenders bor og bruker ridehalingstjenester.
Nanjing
En by i Kina hvor Byton planlegger å starte produksjonen av Byton M-Byte.
Kina
Et land med en stor økonomi og et stort potensiale for elbiler. Byton planlegger å starte produksjonen i Kina.
USA
Et land med et stort potensiale for elbiler. Byton planlegger å lansere Byton M-Byte i USA.
Europa
Et kontinent med et stort potensiale for elbiler. Byton planlegger å lansere Byton M-Byte i Europa.
Vestkost
En region i USA der Byton planlegger å lansere Byton M-Byte.
Estkost
En region i USA der Byton planlegger å lansere Byton M-Byte.
CO2
En klimagass, Byton fokuserer på å redusere CO2-utslipp.
GDP
Brutto nasjonalprodukt, Kina har et stort GDP og er en sterk investor.
OEM
Original Equipment Manufacturer, Byton er en OEM som konkurrerer med etablerte bilprodusenter.
Deltagare
Host
Jan Moberg
Host
Audrey Carl-Pamon
Guest
Henrik Wenders