1/6/2025
Fritz Aanes - "Snakker mest med dattera mi på vipps"
Fritz Aanes, tidligere bryter og realitydeltaker, er gjest i podcasten "Er det noe liv?" Han snakker om sitt familieliv, datteren sin, og sin oppvekst. Aanes diskuterer sin rolle som far, utfordringene med å balansere karriere og familieliv, og sine tanker om oppdragelse og sosiale medier. Han nevner også sin podcast med Erlend Elias, "Homsen og Bomsen".
Transkript
Nævnt i episoden
Fritz Aanes
Hovedgjest i podcasten, tidligere bryter og realitydeltaker. Diskuterer sitt familieliv og oppvekst.
Erlend Elias
Aanes sin podcast-partner i "Homsen og Bomsen".
Homsen og Bomsen
Podcasten til Fritz Aanes og Erlend Elias. Navnet er omtalt som skamløst og rått.
Hode i klemme
TV-serie hvor Aanes deltar, beskrevet som brutal og rå.
Mesternes Mester
Realityprogram Aanes har takket nei til tidligere.
Bookbit
Sponsor for podcasten, en lydbok-app.
Der krepsene synger
Bok anbefalt av Aanes.
Det ender med oss
Bok anbefalt av Aanes, om kjærlighet og vold.
ABB
Selskap hvor Aanes jobbet som mekaniker etter å ha avsluttet sin idrettskarriere.
Ullevål sykehus
Sykehus hvor Aanes datter var innlagt som prematur.
Andenes
Sted nevnt i forbindelse med en historie om en turbomekaniker.
Tyrkia
Sted hvor Aanes reiste med datteren sin.
Vipps
Kommunikasjonsmetode nevnt i forbindelse med kommunikasjon mellom Aanes og datteren.
Deltagere
Guest
Fritz Aanes
Host
Ukjent
Sponsorer
Bookbit
Point
Hvis du ikke respekterer folks tid, så har du en hjerneskade.
En kontroversiell påstand om betydningen av å respektere andres tid.
Kom alltid forberedt når du skal møte folk.
Et godt råd om forberedelser til møter.
Livet må gå videre.
En filosofisk refleksjon om å håndtere tap og vanskelige situasjoner.
Å være far er fantastisk.
En positiv oppsummering av farskapsopplevelsen.
Påstande
Alle menn vil ha en gutt.
En påstand om kjønnspreferanser hos menn.
Sosiale medier og press og hets er verre for de yngre.
En påstand om negative effekter av sosiale medier på unge mennesker.
En lærer bør ha full makt til å ta tak i barna når de ikke oppfører seg.
En kontroversiell påstand om læreres myndighet.